A hétvégi bakui Formula-1-es futam egyik leglátványosabb pillanatát okozta a Red Bull kettőse, amikor a célegyenes végén Daniel Ricciardo Max Verstappenbe beleszaladva mindkettejük versenyének véget vetett. Ross Brawn, az F1 technikai szakértője egyik versenyző felett sem tört pálcát, de egy érdekes észrevétele volt a balesettel kapcsolatban.
„Azt nem kommentálnám, hogy ki a felelős a balesetben, de azt jó ötletnek tartom, hogy mindkét versenyző figyelmeztetést kapott. Egy technikai megjegyzésem van: amint Daniel [a fékezés pillanatában] megválasztotta az ívét, Max pedig ezt blokkolva irányt változtatott, az ausztrál egy utassá vált a történetben, ugyanis a Verstappen mögött kavargó légáramlatok megállíthatatlanná tették Ricciardo autóját. A leszorítóerőre gyakran csak kanyarodás közben gondolunk, de a jelenségnek fékezéskor is óriási hatása van a tapadásra. Ha ez az extra tapadás megszűnik, akkor láthatunk olyan elkerülhetetlen baleseteket, mint a fenti” – idézte a szakembert a motorsport.com.
Brawn szerint pozitívuma is van a történteknek, ugyanis az általa vezetett szakmai csapat épp az olyan aerodinamikai problémák megoldásán dolgozik, amelyek a Red Bull-osok balesetében is jelentős szerepet játszottak. „Bár ez egy erős példa, de arra felhívja a figyelmet, hogy olyan autókat kell kifejlesztenünk, amelyek jobban viselkednek ilyen körülmények között. A Stratégiai Csoport és az F1 Bizottság által indítványozott 2019-es aerodinamikai módosítások fontos lépést jelentenek ebbe az irányba. Azt is hozzá kell tenni, hogy ezt a döntést intenzív kutatási időszak előzte meg, amely a Formula-1 érdekében, a csapatok többségének támogatásával zajlott.”
Bár a jövő évi módosítások is valamennyivel könnyebbé teszik majd a szélárnyékban haladó pilóták dolgát, ám az igazi áttörést a 2021-es szabálymódosítások jelentik majd ezen a területen.