A Red Bull afféle tesztpadnak használja a Toro Rossót az idei szezonban, hiszen a faenzai gárda a tél folyamán Renault-ról Hondára váltott, az anyacsapat pedig ezzel egyidőben folyamatosan mérlegeli saját beszállítóváltását. Bakuban először egyeztettek hivatalosan a felek az együttműködés lehetőségéről: Helmut Marko a Milton-Keynes-iek, Masashi Yamamoto pedig a japán gyártó részéről még a hétvége előtt ült le beszélni egymással.
A Motorsport információi szerint a felek azon dolgoznak, hogy döntés szülessen a közös jövőről a Nemzetközi Automobil Szövetség által megszabott, május 15-i határidőig, amikor is be kell jelenteniük a csapatoknak, hogy melyik motorszállítóval működnek majd együtt 2019-ben. Noha a határidő a gyártók és testület megegyezése alapján rugalmas, a Renault ragaszkodik az előre kijelölt dátumhoz – Red Bullal kötött szerződésük ugyanis az idei év végével lejár.
A franciák a júniusi Kanadai Nagydíjon bemutatkozó újítástól jelentős teljesítményjavulást várnak, mely egybevág a Honda fejlesztési terveivel. Ha a Red Bull addig nem hoz döntést a következő szezonról, a két módosítás akár kulcsfontosságú lehet az istálló jövője szempontjából.
A Red Bull – noha 2010 és 2013 között négy egyéni és konstruktőri címig jutottak az Renault-val – azért is kardoskodik a váltás mellett, mert a franciák erőforrásai a turbóérában alulmaradtak a Mercedes és Ferrari termékeivel szemben, a csúcsra való visszatérés érdekében pedig bevállalnák a Hondában rejlő kockázatokat is.
Pozitívum, hogy amíg a Honda legjobbja három év alatt mindössze az ötödik pozíció volt a McLaren autóiban, az idei év második futamán kapásból emeltek a téten, Pierre Gasly ugyanis negyedik helyen vitte célba a japán erőforrással szerelt Toro Rossót.