Hamilton és csapattársa, Valtteri Bottas különösen az ultralágy gumikon maradt el a Ferrarik mögött, hiszen amikor a Q2-ben a lágy abroncsokra váltottak a jobb versenystratégia érdekében, ott második nekifutásra gyorsabbak tudtak lennie a maranellói autóknál. Toto Wolff csapatfőnök is a Mercedes egyik legérzékenyebb területét, a gumik szűk működési tartományát emelte ki, bár Hamilton a leintést követően még elég bizonytalan volt azt illetően, hogy hova lett a tempója. „Nem igazán tudom. Az autó jónak érződött, de erre egyelőre nem tudom a választ.”
A brit a Q3-as utolsó körében hibázott is, így nem javított 4. rajthelyén, s csapattársa mellett a Ferrarik hátsó felét kell majd néznie vasárnap a rajt pillanatában. És bár a pilóták ilyen esetben általában pozitívan nyilatkoznak és a győzelem lehetőségét vizionálják, Hamilton az elmúlt futam tapasztalatai alapján most nem hangzott túl határozottnak.
„Ez a pálya ott van azon három között, ahol a legkönnyebb előzni, ehhez elég ha egy másodperccel gyorsabbak vagyunk az előttünk haladónál. A Ferrari viszont túl gyors az egyenesben, ráadásul holnap sokkal melegebb lesz, szóval kíváncsi vagyok, hogy mire leszünk képesek ellenük” – mondta. „De nem vagyok biztos benne, hogy tartani tudjuk majd velük a lépést. Ma fél másodperccel elmaradtunk tőlük. Az előző futamon gyorsabbak voltunk náluk, de ott is ki tudtak tartani, és valószínűleg ugyanezt fogják csinálni holnap is.”