A tavalyi aerodinamikai szabályváltozások nyomán jóval gyorsabbak lettek a Formula-1-es autók – különösen a kanyarsebességük nőtt a nagyobb leszorítóerő miatt –, ám mindez azt eredményezte, hogy a rivális mögött haladó autó jelentősen veszített a tapadásából a felkavart levegő miatt. A múlt heti idénynyitó Ausztrál Nagydíj valóban rendkívül kevés előzést hozott, Daniel Ricciardo azonban egy másik aspektusát emelte ki a reguláknak, amely hátráltathatja a sikeres manővereket:
„Úgy érzem, a mostani széles autók és gumik már eleve elég nagy helyet foglalnak el a pályán” – mutatott rá az ausztrál, akinek szavait a Motorsport.com idézi. „Nagyon nehéz tiszta levegőt találni. Szerintem a keskenyebb autók jobbak voltak. Olyanok, mint a motorok: olyan szűkek, hogy mindig van hely mellettük előzni. Pedig jóval lassabbak a mostaniaknál, de ebből is látszik, hogy nem a köridő az igazán lényeges szempont: sokkal fontosabb, hogy lehessen az autókkal versenyezni, ez szolgáltatja ugyanis a látványosságot.”
Ricciardo szerint nagyjából a 2014-es helyzet volt az ideális, amikor még a keskenyebb autókkal, de már az erősebb turbómotorokkal versenyeztek. A mostani gépek viszont kissé túllőttek a célon: „Aerodinamikailag nagyon erősek a mostani autók. Remekül néznek ki a kis apró elemek, de a mögöttünk haladó autóknak ez nagyon nem kedvez. Barcelonában is full gázon megyünk néhány kanyarban, ami lenyűgöző, de minél gyorsabbak vagyunk, annál nehezebb lesz előzni és a másikat követni. Szóval olyan autókat akarunk, amelyek 1:22-es időre képesek az 1:25-ösök helyett, de nem tudnak egymás ellen versenyezni vasárnap, vagy olyanokat, amelyek kicsit lassabbak, de lehetük velük harcolni? Nyilván gyorsnak kell lenniük, de meg kell találni az egyensúlyt.”
A Red Bull versenyzője a költségcsökkentésre is adott egy tippet: az ausztrál úgy véli, a hajtásláncok egyszerűsítésével rengeteget lehetne spórolni. „Nyilván egyes elemeket az autóipar is hasznosíthat, de szerintem túl sok pénzt költünk rá amiatt, mert ennyire bonyolult technikailag, és még csak nem is jó a hangja. Szóval talán az erőforrásokon lehetne spórolni első körben. Kevesebb motorral? Mondjuk, az már most is megvan. Szerintem a megoldásnak mindenképp ésszerűnek kell lennie, akármi is legyen az.”