DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Brawn: Az előzési gondot meg kell oldanunk

A Formula-1 vezetősége is érzi, hogy a sportág jelenlegi, egyik legnagyobb problémája az előzések hiánya. Mindenképpen változtatásra van szükség ennek hosszabb távú megoldására.

Már tavaly is gyakran panaszkodtak a pilóták az előzés jóval nehezebbé válására (az új szabályoknak köszönhetően), de idén, többek szerint még inkább nehézkessé vált elmenni a másik mellett. Max Verstappen egyenesen úgy fogalmazott, hogy annyira unalomba fulladt a futam, hogy nézőként egyszerűen kikapcsolta volna a televíziót.

A teljes szezonnyitó során mindössze öt előzést regisztráltak hivatalosan az első kört követően. A szervezők egy harmadik DRS-zóna bevetésével is próbálkoztak, hátha így több kerék a kerék elleni harcot láthatunk, de sajnos nem vált be, versenykörülmények között lehetetlen volt előzni.

Ross Brawn, az F1 jelenlegi vezetőségének tagja is elismeri, Ausztráliában hiányoztak az izgalmas csaták, mivel nem lehet elmenni a másik mellett. „Egy nagyon fontos összetevő hiányzott, nevezetesen az előzés, amiből tényleg nagyon kevés akadt a nyitófutamon”.

Daniel Ricciardo is keményen támadta Kimi Raikkönent, eredménytelenül


„Elengedhetetlen, hogy az autók képesek legyenek szorosan követni egymást, hogy izgalmas párharcokat láthassunk. Ha ugyanis csak kevéssel gyorsabb a hátulról jövő, akkor gyakorlatilag lehetetlen elég közelről követni a másikat ahhoz, hogy támadást indíthassanak” – vázolta a problémát Brawn.

„Láthattuk vasárnap Hamilton és Vettel esetét, valamint Verstappen és Magnussen, később pedig a holland és Alonso helyzetét, vagy éppen Ricciardo és Raikkönen harcát. Az igazi, kemény csatákból hiányt szenvedtünk, pedig első alkalommal kísérleteztünk harmadik DRS-zónával, hogy megnöveljük ennek esélyét”.

2017-re 50%-kal esett az előzések száma egy évvel korábbhoz képest. Erre próbál az F1-vezér is megoldást találni. „A problémát nagyobb szervezéssel kell megoldanunk, különben nem érünk el fejlődést. Egyik célunk az FIA-val és a csapatokkal, hogy 2021-től olyan autókat tervezzünk, amik szorosan követve egymást csatázhatnak a pozíciókért. Ennek megfelelően két, aerodinamikai kísérletek alapján kifejlesztett modellt tesztelünk szélcsatornában. Az F1-nek újra izgalmassá kell válnia” – mutatott rá Ross Brawn.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: