DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 8. kedd
F1

Hamilton már a leintés előtt feladta a harcot

Hiába volt a leggyorsabb a szabadedzéseken és az időmérőn is, Lewis Hamiltonnak az Ausztrál Nagydíj számára balszerencsés alakulása miatt be kellett érnie a dobogó második fokával. Ha már így történt, inkább a motort óvta.

A brit kezéből akkor csúszott ki az irányítás, amikor a futam közepén, a virtuális biztonsági autós periódus alatt a bokszkiállását sokáig húzó Sebastian Vettel váratlanul előtte érkezett vissza a pályára. Bár a címvédő egy ideig próbálta visszavenni az elveszített vezetést, idővel úgy mérte fel, hogy előzésre aligha lesz esélye, ezért inkább taktikus gondolkodásra váltva már a szezon legelső versenyén elkezdett spórolni a technikával.

„Ez az egyik legnehezebb pálya az előzés szempontjából. Körönként 1,8 másodpercre, vagy valami hasonlóan őrült tempókülönbségre van szükség ahhoz, hogy el tudjunk menni valaki mellett” – számolgatott Hamilton. „A frissebb gumik is az ő autóján voltak, és bár olyan közel férkőztem hozzá, amennyire csak tudtam, az aerodinamika hatása megakadályozta, hogy bármit is tehessek. Úgy tűnt, mintha kicsit szenvedne, itt-ott kisebb hibákat is megfigyeltem nála, ezért próbáltam rajta tartani a nyomást, de végül kitartott.”

„Egy alkalommal aztán én is elfékeztem magam és kisodródtam. Közben a motorban is túl magasra szökött a hőmérséklet, és mivel csak három egységet használhatunk fel a szezon során, ennek is ki kell bírnia hét versenyt. Ekkor eldöntöttem, hogy itt a vége, és inkább majd máskor megpróbáljuk, most pedig a motor megóvására törekszem.”

Hamilton gondolkodásában nagyon is van ráció, hiszen a szabály további szigorítása után idén még nehezebb lesz kigazdálkodni a motorelemeket úgy, hogy a szezon 21 versenye során ne kelljen rajtbüntetést jelentő extra cserét végrehajtani. Erre a legijesztőbb példát éppen a Mercedes garázsának másik felében láthatta, Valtteri Bottas autójában ugyanis szombati balesetét követően máris kicserélték az energiatárolót és az elektronikai vezérlőegységet, amelyekből pedig csak kettő használható fel büntetlenül 2018-ban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: