DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ezért nem villogott a teszten a Mercedes

Az F1 címvédője már az előszezoni teszten felvehette volna a kesztyűt a Ferrarival, ám egyszer sem ment bele az adok-kapokba. Szerintük bizonyos gumikeverékeket értelmetlen lett volna használni.

Nincs olyan Formula-1-es szakportál, amely a 2018-as előszezoni teszt után ne foglalkozott volna azzal, vajon milyen egykörös tempóra számíthatunk idén a Mercedestől. A címvédők mondhatni titkolózóra vette a figurát: a többséggel ellentétben a nyolc nap során egyetlen alkalommal sem csiszoltak az egykörös tempójukon, saját bevallásuk szerint az erre leginkább alkalmas hiperlágy gumiból eleve egy árva szettel sem rendelkeztek. Ennek eredményeképp a teszt végére több, mint egy másodperccel gyengébb leggyorsabb kört tudhattak a nevük mellett, mint a rekordot megfutó ferraris, Sebastian Vettel. A gárda csapatvezetője, Toto Wolff most elárulta, mi is állt a döntés hátterében.

hamilton-pitstop2-2018



„Úgy döntöttünk, hogy nem fogjuk használni a hiperlágyat. A teszt az adatgyűjtésről és a beállításokról szól, az a keverék pedig úgy érezzük, mindössze egyetlen körre lesz használható. A szuperlágytól csak egy újabb lépést jelent a nagyobb tapadás felé, szóval időmérős guminak lesz ideális. Mi inkább a fejlesztésre koncentráltunk” – idézte őt az Autosport.  Wolff azt külön kiemelte, hogy a puhább keverékek hólyagosodásával nemcsak ők, hanem minden egyes csapat megküzdött, így ezeket a gumikat használva „izgalmas” futamokra számíthatunk.

Bár a Pirelli határozottan állította, hogy a gumitípusok között egyértelmű határokat lehet felállítani, érdekes módon a Mercedes tapasztalatai szerint bizonyos keverékek között szó szerint elhanyagolható a különbség. „Teljesítményben és tapadásban sincs sok eltérés közöttük. A közepes és a lágy, a lágy és a szuperlágy, valamint a szuperlágy és az ultralágy közötti különbség mindössze egy-két tizedmásodperc. Bizonyos csapatoknál még ennyi sincs, a Williamsnél például a különbség nulla” – állította.

A Mercedes tehát energiái egy jó részét a versenyszimulációkra szánta, ám azokra sem olyan formában, ahogy az majd a nagydíjakon szabályos lesz. Vettel szerint a gyakorlások során a csapat minden egyes etapon közepes gumikkal ment, a versenyeken pedig minimum kétfajta gumikeveréket kell majd használni, így a Mercedes eredményei nem reprezentatívak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: