Tíz nappal a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj első szabadedzései előtt nyilatkozott az új autójáról szerzett első tapasztalatairól a Ferrarival negyedik szezonjára készülő Vettel, akinek a teszteredmények alapján egyelőre nincs oka aggodalomra. Nemcsak a teljes mezőny legjobb köridejét futotta meg ő Barcelonában, de a legnagyobb megtett táv is az ő nevéhez fűződik.
„Azt hiszem, az SF71H modellel jó alapokról indulunk” – bizakodott a német a Ferrari hivatalos oldalán megjelent interjúban. „Most a fejlesztésekkel is jól kell majd haladni, hogy minél jobban ki tudjuk aknázni a benne rejlő potenciált. Nagyon megbízom a csapatban, hiszen jól tudom, hogy mennyire képzettek és elhivatottak a srácok Maranellóban.”
„A teszteken jó munkát végeztünk a megtett táv tekintetében, hiszen valami 4323 kilométert megtettünk. Nekem egy nap alatt 188 kör volt a rekordom, ami 875 kilométernek felel meg, a teljes tesztidőszak során pedig közel háromezer kilométerig jutottam. Eközben semmilyen komoly problémával nem szembesültünk, és élvezetes volt a vezetés.”
Bár a Mercedes nem koncentrált annyira a gyorskörökre, mint a Ferrari, így az ezt összesítő táblázatban jelentős lemaradásuk alakult ki, az elemzők mégis óva intik a maranellóiakat a túlzott bizakodástól, hiszen az adatokból leszűrhető, hogy a feltankolt autóval hosszabb etapokat futó Ezüst Nyilak versenykörülmények között egyelőre kimagasodnak a mezőnyből.
„A fő ellenfeleink – a Mercedes és a Red Bull – egyetlen gumitípussal teljesítették a versenyszimulációikat, a nagydíjakon viszont ilyet nem lehet megtenni. Ennek pedig hatása lesz a stratégiára, és végül az eredményre is” – intézte el a szerinte alaptalan félelemkeltést Vettel. „Már alig várom, hogy Ausztráliában legyek, mert amint végre a pályára hajtunk, mindannyian azonos feltételek mellett fogunk versenyezni. És amint korábban említettem, én nagyon bízok az autónkban.”
Akárcsak Lewis Hamilton, úgy Sebastian Vettel is ötödik bajnoki címét fogja hajszolni 2018 során. A Ferrarival töltött eddigi három szezonja alatt a 3., a 4. és a 2. helyen zárt a bajnokságban, de esélye a végső sikerre csak tavaly volt, ám az év utolsó harmadának műszaki hibái végül elvették a kiélezett bajnoki hajrá lehetőségét.