DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Toro Rosso a szezonkezdet meglepetése

Említésre méltó műszaki hiba nélkül, jó tempóval, összehangolva kezdte közös F1-es programját a Toro Rosso és a Honda. Ez lenne az együttműködés, amire eredetileg a McLaren vágyott?

A 2018-as Formula-1-es idény előszezonja során kétségkívül a Toro Rosso szolgáltatta a legnagyobb meglepetést. A Red Bull fiókcsapata idén váltott a japánok (lassan kijelenthetjük, hogy indokolatlanul lesajnált) erőforrására, amely döntésre a legtöbben csak bizonytalanul csóválták a fejüket. Természetesen szem előtt kell tartanunk, hogy „ez csak teszt”, ám eddig úgy tűnik, kár volt aggódni a faenzaiakért. Pilótájuk, Brendon Hartley szerint egyenesen letaglózó az eddig mutatott teljesítményük.

 gasly-eloszezon-teszt-action



 „A teszt első napján én kezdtem, az utolsón pedig én fejeztem be a munkát” – kezdte beszámolóját az utolsó tesztnap végeztével az új-zélandi. „Nagyszerű látni, két hét alatt mennyi mindent sikerült kisajtolni az STR13-ból. Elég jónak érzem magunkat ahhoz, hogy a középmezőnyben harcoljunk - szerintem ott vagyunk a sűrűjében, ami nagyon vad. Nagyszerű teszt volt ez, sokkal többre voltunk képesek, mint amire a legtöbben számítottak. Erős kezdése ez a Hondával való együttműködésünknek, így szerintem a csapatban most mindenki nagyon optimista. Alig várjuk a melbourne-i szezonkezdést, ami szerencsére már nincs túl messze.”

hartley-eloszezon-action

Hartley és csapattársa, Pierre Gasly a kétszer négy tesztnap során komolyabb műszaki probléma nélkül összesen 822 kört tekert az autóba, ami több, mint tizenkét versenytáv. A teljesítményt látva vélhetően Franz Tost csapatfőnök szívéről is nehéz kő esett le. „Elégedettek lehetünk a munkánkkal” – nyilatkozta. „Nagyszerű azt látni, hogy a tempó és a megbízhatóság terén is jól teljesítettünk - nyolc nap alatt összesen 3826 kilométert sikerült megtennünk. A Honda kiváló munkát végzett, mi pedig egy jól vezethető autót adtunk pilótáink kezébe. Köszönet a csapatnak, a Hondának és a versenyzőinknek is. Nagyszerűen dolgoztunk, most pedig jöjjön a verseny!”

A Honda versenyigazgatója, Toyoharu Tanabe a nap vége felé egy kisebb, erőforráshoz köthető problémáról számolt be, ami miatt Hartley versenyszimulációját sem tudták befejezni. A Honda egész héten ugyanazt a motort használta, ami az új-zélandi etapjának végén furcsa adatokat kezdett produkálni, így elővigyázatosságból megszakították a futást. A probléma kivizsgálására a gyakorlás alatt már nem jutott idő, de a beszámolók alapján aggodalomra nincs okuk. Ahogy a gárda többi tagja, úgy a japánok is tűkön ülve várják az ausztrál szezonnyitót.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: