Komoly mértékben megnehezítette a pilóták és a mérnökök dolgát a hideg és csapadékos időjárás a barcelonai tesztelés első hetében. Egyetlen nap sem volt teljesen „tiszta”, szerdán ráadásul a havazás, majd a komoly esőzés lehetetlenné tette az érdemi munkát. Amikor viszont sikerült futtatni az autót, a francia gyári istálló megbízhatóan és jól teljesített.
Az utolsó tesztnapon is hideg volt a levegő és a pálya is reggel, ám délutánra jelentősen javultak a körülmények, a pálya felszáradt és 19 fokig melegedett. „Délelőtt sokat szenvedtünk a hidegben és az esős pályán az átmeneti esőgumik is hidegek maradtak. Nehezen száradt fel az újraaszfaltozott pálya a hidegben, egyetlen száraz abroncsos köröm volt, de akkor sem volt még tökéletes a pálya. Jövő héten jobbat remélünk az időjárástól” – panaszkodott a körülményekre Nico Hülkenberg.
„Délután végre jó lehetőségek adódtak hosszabb etapok megtételére is, egyre jobban érzem az R.S. 18-at. Még így is sokat kell dolgozni a megfelelő beállításokhoz, de legalább igen hosszan is meg tudtuk futtatni az autót, rendkívül elégedett vagyok ennek lefolyásával. Alig várom a jövő hetet, amikor a beállítások finomhangolására fekszünk rá” – nyilatkozta jóval örömtelibb hangvételben Carlos Sainz, aki csütörtök délután hosszan körözhetett és összességében a hatodik pozíciót érte el.
„Leghosszabb meneteinket hétfő délelőtt és csütörtök délután teljesítettük az új Renault-val. Nem volt éppen normálisnak nevezhető tesztidőszak a hideg, esős, néha havas körülményeket látva. Még csak most kezdjük megérteni az autót, de mind Nico, mind Carlos nagyon pozitív visszajelzésekkel szolgált. Enstone-ban és Viry-ben is elképesztően keményen dolgozott a stáb, amikor pedig az időjárás engedte, köröztünk is jócskán, probléma nélkül. Jövő héten ennél sokkal több kört szeretnénk megtenni” – erősítette meg a fejlődés tényét Cyril Abiteboul, a Renault első embere.
A tervek szerint a jövő héten is minden tesztnapon megosztja egymást közt a feladatokat Nico Hülkenberg és Carlos Sainz délelőtt és délután, elsőként a német ül majd autóba kedden délelőtt. Remélhetőleg sokkal jobb időjárási körülmények között. Azt se feledjük, hogy az első tesztnapokon szinte soha senki nem szokta igazán feltekerni az erőforrást, a valós erőviszonyokról kicsit többet tudhatunk meg a jövő heti négynapos teszt után.