DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Kubica kapott is, meg nem is - A boltokban a legfrissebb AFM

Megjelent Magyarország motorsportmagazinjának legújabb száma, benne a versenyzés világának legfontosabb téli témáival: döntött az utolsó F1-es ülés sorsáról a Williams, és népszerű autós győzelemmel zárult a Dakar Rali.

A Formula-1-es szezon befejeződése óta az a kérdés tartotta izgalmi állapotban a sport rajongóit, hogy a súlyos sérüléséből felépülve, a tűz közelébe hét év kihagyás után visszatérő Robert Kubica vajon megkapja-e a tündérmesébe illő versenyzési lehetőséget a Williamstől. Végül nem ő lett a befutó, amely egy csapásra le is lohasztotta a szurkolók kedvét, azonban nincs okunk azt feltételezni, hogy a brit csapat rosszul, esetleg pusztán anyagi szempontok figyelembevételével döntött Szergej Szitorkin leigazolásáról. Mint az Autósport és Formula Magazin elemzése rámutat, a Williams akár még jól is járhat azzal, hogy 2018-ra csak háttérmunkát bízott Kubicára, aki számára továbbra is reális lehetőség maradt a rajtrácsra való visszatérés.

Eközben egy egészen más jellegű esemény is komoly vitát kavart a színfalak mögött, a világbajnok Lewis Hamiltonnak ugyanis bocsánatot kellett kérnie rajongóitól, miután egy sokak által illetlennek tartott videót osztott meg közösségi oldalain. A követőivel való online kapcsolattartást az F1-ben legintenzívebben űző brit korábban is került már hasonló helyzetbe, a mostanit követően azonban drámai lépésre szánta el magát, hiszen minden korábbi bejegyzését törölte az Instagramról – rajongóinak és szponzorainak nagy bánatára. Ironikus, hogy szinte ezzel egy időben Kimi Raikkönen is megnyitotta saját közösségi oldalát, akiről pedig a legkevésbé lehetett elképzelni, hogy valaha is kitárja életét az emberek előtt. Az AFM írása megpróbál keresztüllátni az F1-es pilóták online életének könnyednek tűnő, de valójában igen komoly és szövevényes hálóján.

Napjaink Formula-1-ében, ahol magas fordulaton pörögnek a versenyzőnevelő-programok, és minden nagycsapat igyekszik már kisiskolás koruktól fogva egyengetni a jövő potenciális bajnokainak karrierjét, egyre nehezebb hagyományos értelemben vett pilótamenedzserként érvényesülni a paddockban. Nicolas Todtnak, az FIA-elnök fiának azonban ebben a nagyvállalatok által meghódított világban is sikerült a felszínen maradnia, hiszen kiváló érzékkel tudja már nagyon korán kiszúrni a fiatal tehetségeket, és elcsenni őket a Ferrari, a Mercedes és a Renault orra elől. Todt idestova másfél évtizede Felipe Massa felkarolásával ismertette meg igazán a nevét az F1 szűk közösségével, napjainkban pedig már az új Jules Bianchiként és az új Ayrton Sennaként beharangozott pilótákat terelgeti a csúcs felé. Az ifjabb Todttal készült interjú is megtalálható a magazin hasábjain.

További témák a lapból:

- Daniel Ricciardo – mi lesz vele 2018 után?

- Baumgartner Zsolt és a kétüléses F1-es autó

- F1-es bajnokok, akik nem lettek legendák

- Súlyos sérülést szenvedett pilóták a felépülésről

- Dakar Rali: a Matador nyolc év után nyert ismét

- Interjú Ari Vatanennel, a Dakar „4,5-szeres” győztesével

- Formula-E: Rosenqvist célkeresztjében a bajnoki cím

- MotoGP: Ki lehet az új Marc Marquez?

- Pilótakörkép a WRC szezonkezdete előtt

- Ismét Vincze Ferenc lett a Hungaroring ura

- Bemutatkozik az új BMW M5, a MotoGP biztonsági autója

- Egy lány, sok autó: Miss Tuning újratöltve

A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: