Többen is hangosan tiltakoztak az ellen, hogy tovább csökkentsék az egy szezonban felhasználható motorok számát a Formula-1-ben, hiszen 2018-ban már csak három erőforrás kerülhet be az autókba büntetlenül. Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének vezetője szerint azonban nincs itt semmi látnivaló - igaz, tőle is hallottunk azért már mást.
"Ez a szabály azt jelenti, hogy egy motornak hét futamot kell kibírnia az eddigi öt helyett, ami jelentős lépés. Ugyanakkor az elmúlt tíz év során minden egyes mérnöknek azt kellett szem előtt tartania, hogy minél hosszabb élettartama legyen annak, amin éppen dolgozott. Szóval ez nem új tudomány, csak egy új szám" - magyarázta Cowell az Autosportnak.
"Voltak külön időmérős motorjaink, amikor még lehetett, de aztán azt mondtuk, hogy ne, ez őrültség, hogy másik motort használunk a versenyen, mint a kvalifikáción, legyen egy erőforrás egész hétvégére. Ez volt az első olyan helyzet, amikor ki kellett egyensúlyozni a teljesítményt, hogy az időmérőn és a futamon is a lehető legjobb legyen. Aztán így tovább, volt kéthétvégés motor, volt olyan, hogy nyolc motorja volt egy pilótának, meg olyan is, hogy öt" - folytatta.
Cowell arról is beszélt, hogy milyen hatással lesz az erőforrásokra az, hogy most már sokkal szigorúbban nézik az eletronikai berendezések élettartamát is. Ő úgy látja, hogy ez nem fog problémát okozni. "Majd meglátjuk, hogy miből fognak a legtöbbet elhasználni a pilóták, de nem ezek az alkatrészek lesznek azok. Ezeknek az élettartamát a legkönnyebb nyújtani, általában bírják addig, ameddig a mechanikus alkatrészek szilárdak körülöttük. Ha kordában tudjuk tartani a vibrációt, akkor ezek sokáig fúgják húzni."