Nagyot fordult a világ Danyiil Kvjattal: a 2016-os szezon harmadik futamán még megszerezte élete első dobogóját a Red Bull-lal, két hétvégével később viszont már a Toro Rossóban találta magát. Az orosz pilóta frusztráltan fejezte be 2016-ot és az azt követő évben sem jellemezte magabiztosság és nyugodtság a versenyzését.
A 2017-es Mexikói Nagydíj után úgy látszott, hogy a Toro Rossó-s huzavona után véglegesen kikerülhet az F1-ből Kvjat. Helmut Marko elmondta, hogy nem számítanak többé se a Red Bullnál, se az olasz csapatnál a fiatal pilóta szolgálataira.
Év vége felé Kvjat egyetlen esélyének a Williams ülése látszott, miután Felipe Massa bejelentette F1-es visszavonulását. Sokak között indult meg a csata a grove-i alakulat üléséért. A két legesélyesebb Robert Kubica és Szergej Szirotkin lett a következő időszakban - a Williams hivatalos bejelentést egyébként még nem tett második pilótájáról - így Kvjat itt is háttérbe szorult.
Kilátástalan helyzetét végül a Ferrarinak köszönhetően sikerült megoldania: nemrég bejelentették, hogy 2018-ban a fejlesztőpilóta szerepét fogja betölteni a maranellói alakulatnál. Igaz, ezzel nem tud teljes szezont futni az F1-ben, mégis a paddockban maradhat, és így talán könnyebb lesz a dolga, ha 2019-re teljes értékű ülést szeretne találni magának.
Pár éve Esteban Gutierrez került hasonló helyzetbe, mint az orosz. Két esztendőt töltött a Saubernél, ahol nem váltotta meg a világot. 2015-re ülés nélkül maradt, de a Ferrarihoz került tesztpilótaként. A következő szezonban a Haas csatlakozott az F1-hez, akik szerződtették is a mexikóit 2016-ra, így ő még egy szezonban bizonyíthatott a száguldó cirkuszban.
Ez lehet a követendő példa az orosz számára is, ugyanakkor be kell vallani, hogy hatalmas szerencse is kell a megvalósulásához.