Az nem kérdés, hogy 2017-ben a Mercedes-motor volt a legmegbízhatóbb a Formula-1-ben, hiszen a németek erőforrásával versenyző pilóták közül egyedül Lewis Hamilton kapott rajtbüntetést, de ő is taktikai okokból, a Brazil Nagydíjon. Ezen felül Lance Strollnak és Valtteri Bottasnak akadt gondja a motorral egyszer-egyszer, de más esemény nem történt, ami biztató a Mercedes számára a 2018-as szabályszigorítás (már csak három motor használható fel) előtt.
"Őszintén szólva mindig a határon fogunk táncolni, mert minden esetben minél több teljesítményt akarunk kihozni a motorból. Könnyű letekerni és elérni, hogy megbízható legyen, de mi nem ezt akarjuk, mert ez nem nyer nekünk bajnoki címeket" - magyarázta az Autosportnak Phil Prew, a Mercedes vezető motormérnöke.
"Sok munkánk lesz azzal, hogy megértsük az aktuális határainkat, hogy elérjük, hogy még több kilométerre legyen képes a motor és a hibrid rendszer. Ha ez megvan, akkor az előírt motormennyiséggel, büntetés nélkül tudjuk teljesíteni a következő szezont és előteremtjük azt a teljesítményt, amiről tudjuk, hogy az erőforrás képes."
Persze olyan hangokat is hallani, hogy a hárommotoros szabály éppen a Mercedesnek kedvez...