DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Bocsánatot kért partnereitől a Renault

Ugyan három versenyt megnyert a Renault-erőforrás 2017-ben, de ezért komoly árat fizetett a gyártó. A megbízhatóság rendkívül gyenge volt, ráadásul már egészen korán kezdődtek a gondok.

Mind a franciák gyári istállója, mind a partnercsapatok sokat szenvedtek a megbízhatósággal a tavalyi szezonban. Több, mint háromszáz helyes, rajtrácson való visszasorolásban volt részük, összehasonlítva a Mercedes és Ferrari csekély büntetéseivel ez felettébb gyenge teljesítmény.

Nem is tett jót a Renault hírnevének az év, a Toro Rosso és a Red Bull is visszatérően negatívan nyilatkozott a motorokról. Valójában hasonló utat jártak be a franciák, mint a Honda, hogy a gyenge és megbízhatatlan kezdés után rizikót vállalva próbálták felgyorsítani a fejlesztési folyamatot, részint a megbízhatóság feladásával, de mindenképpen több teljesítményt akartak kicsikarni. A japánoknál ez a 7-8. helyek megszerzésében nyilvánult meg, a bikák azonban a második félévre valóban győzelmi eséllyel gurultak pályára a legtöbb helyszínen.

Cyril Abiteboul, a Renault főnöke elnézést is kért a gyenge megbízhatóság miatt, de elmondta, a gyártónak nagyon agresszívan kellett fejleszteni, hogy elkerüljék a Ferrari és a Mercedes további eltávolodását a teljesítmény terén. „Világos, a legnagyobb negatívum 2017-ben a megbízhatóságunk volt, ez sokba került a gyári és a partnercsapatoknak is, ezért bocsánatot kérünk” – ismerte el Abiteboul az Autosport szaklap hasábjain.

Az első félévben Verstappen rengeteg pontot veszített motorhiba miatt


„De nagyon agresszívnak kellett lennünk, hogy megközelítsük a rivális erőforrásokat. A két legfőbb ok a teljesen új motor és hogy a téli szünet alatt túl keveset futott az egység a próbapadon. A problémák nagy részét a téli tesztek és az évkezdet során fedeztük fel, de már túl késő volt gyors reakciót adni ezekre”.

„A szezon későbbi részében a tűzzel játszottunk, folyamatosan növeltük a teljesítményt, ennek negatív hatása lett a megbízhatóságra. Új típusú hűtésre volt szükség, a Toro Rossónál pedig azért jelentkezett ennyi gond a végén, mert ők nem tudták ezt megoldani. A működési hőmérsékletet folyamatosan csökkentenünk kellett. A gyári istállónál sem sikerült minden, úgy véljük, nagyjából 45 pontunk veszett oda” – tette hozzá Abiteboul.

„Sokat ártott ez a reputációnknak, egyértelmű, hogy a most következő évben ezt akarjuk a legjobban fejleszteni” – zárta gondolatait a Renault-főnök. Ehhez a McLaren is nagy segítség lehet, immáron három, igazán komoly istálló használja a francia motorokat.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: