Nem csupán a Formula-1-ben szerelik fel 2018-ban a halót: a Formula-2-ben debütáló következő autógeneráció, valamint az új amerikai Formula-3-as bajnokság versenygépeit már a fejvédő eszközzel tervezték meg. A Nemzetközi Automobil Szövetség célja pedig nem kevesebb, mint az, hogy néhány éven belül minden együléses szériában elterjedjen az eszköz.
„El kell ismernünk, hogy a halo elterjesztése ugyanolyan fontos, mint az első bevetése” – mondta David Lapworth, az FIA biztonsági tanácsadója az Auto magazinnak, a szervezet lapjának. „Ezt csak segítheti, ha a folyamatban különböző szakágak szereplői is részt vesznek. Minél többen segítenek hirdetni az igét és megtéríteni a kétkedőket, annál jobb.”
A rivaldafényben a Formula-1 mezőnye van, de ők az összes együléses versenyző csupán egy csekély hányadát alkotják – az alacsonyabb szinten szereplők életét ugyanúgy védeni kell, mint a sztárokét: „22-24 versenyző indul egy F1-es hétvégén, világszerte különböző kategóriákban azonban ezrek versenyeznek. Ne csak azt nézzük, hogy az F1-nek mire van szüksége, hanem azt is, hogyan tehető univerzálissá, mégpedig a lehető leggyorsabban.”
„Ha van terület, ahol javulunk, de még tovább javulhatunk, az az ötlet megszületése és megvalósítása között eltelt idő. Nem csupán az F1-et, hanem minden diszciplínát ideértve. A HANS-t például, melyet 12 év elteltével természetesnek veszünk, az első tesztektől fogva körülbelül 10 évig tartott minden országban, a motorsport minden válfajában elterjeszteni” – mondta Lapworth.
Az Auto magazin hangsúlyozta: a következő, 2018/19-es szezonban a Formula-E-be is megérkezik a halo, 2020-ra pedig „a legtöbb együléses bajnokság” használni fogja.