DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

McLaren-Honda: A borzalmak éve

Elképesztő mélységekbe süllyedt az utóbbi években a patinás McLaren istálló, az erőforrás rémálomszerűen teljesített. 2018-ra ismét optimistán tekint a csapat, de vajon megváltás lesz a Renault?

Fernando Alonso óriási reményekkel igazolt Wokingba 2014 végén, nagyon bízott a McLaren-Honda projekt sikerességében. Az első év gyorsan eltüntette a rózsaszín álmokat, az elmúlt évtizedek leggyengébb szezonjával rukkoltak elő, a Honda ugyanis nem tudott felnőni a feladathoz. 2016-ban ugyan jelentős emelkedést tapasztalhattunk, az erőforrás jelentősen gyorsabb és megbízhatóbb is lett. Mindenki hatalmas áttörést várt a japánoktól 2017-re, ám a téli teszteken eljött az igazság ideje, a Honda megint óriásit bukott és ismét a szenvedésre kellett berendezkedni. Így is történt.

Idén abszolút negatív csúcsot döntött a McLaren, 393 helyes rajtbüntetésben részesültek összesen a motorcserék miatt. Igaz, hogy a szezon második felében jól láthatóan a fejlődés útjára lépett a versenyautó, de az élmezőnyhöz így sem volt közük. A Magyar Nagydíj viszont így is választóvíznek bizonyult, az idei megszerzett harminc pontból huszonnyolcat a Hungaroringtől kezdődő időszakban szerzett a csapat. Az utolsó három versenyen zsinórban pontszerző lett Fernando Alonso, amire év elején szemernyi esély sem látszott.

A Szingapúri Nagydíj hétvégéjén hozták nyilvánosságra, amit már hetekkel korábban is mindenki biztosra vett, hogy a McLaren és a Honda útjai szétválnak három év után. A gyenge és megbízhatatlan japán erőforrás zsinórban a harmadik évét tette tönkre a többre hivatott istállónak. A Honda a Toro Rossóval folytatja, a wokingiak pedig a Renault-val. Bár a francia erőforrás teljesítményben alaposan megelőzte a Hondát, az évad vége felé felettébb sok megbízhatósági probléma ütötte fel fejét a francia motornál. Remélhetőleg, nem kerül cseberből vederbe a McLaren.

Az első félévben különösen gyakori kép volt ez a McLaren számára


Tény, hogy az utóbbi három esztendő mérlege 0 győzelem, 0 dobogós hely és 0 remény az élmezőnyhöz való csatlakozásra, innen csak felfelé vezethet az út, különösen úgy, hogy a karosszéria láthatóan versenyképes.

A McLaren csapat 2017-es statisztikái:

- A tavalyi évhez képest is döbbenetes visszaesés a pontok tekintetében (2016-ban az összetett 6. helyén végzett az istálló, 76 megszerzett ponttal, 2017-ben ez 30 egységre csökkent és csak a 9. pozícióhoz volt elég)
- Legjobb helyezés: 6. (Fernando Alonso, Magyarország)
- Átlagos helyezés a célba érésnél: 11,48
- Kiesések száma: 13 (+2, Bahreinben ugyanis Vandoorne, Szocsiban pedig Alonso nem jutott el a startig sem)
- Q3 részvételek száma: 14
- Motorcserés rajtbüntetések: 393 helyes visszasorolás

A McLarennél a kiváló karosszériára és pilótapárosra építhetnek, a Honda pedig az évad második felében láthatóan fejlődési pályára állt, de még mindig a leglassabb erőforrás. A tizennégy Q3-ba jutás azonban jó alap lehet ahhoz, hogy a japánok is elhiggyék, van keresnivalójuk.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: