Lauda 1984-ben nyerte meg utolsó világbajnoki címét az F1-ben a McLarennel, utána az 1985-ös szezonban még elindult, de az összetett 10. helyén végzett. A másik két bajnoki címét a Ferrarival szerezte meg 1975-ben és 1977-ben.
A versenyzői pályafutása után saját légitársaságot indított Lauda Air néven, de hamarosan visszakerült az F1 körforgásába. A Ferrari tanácsadója és a Jaguar csapatnál felügyelőként is dolgozott. Jelenleg a Mercedes 10%-át birtokolja, és arról beszélt, meddig kíván a német gárdával együtt dolgozni.
„Minden versenyen ott vagyok, de most nincsenek másodlagos feladataim, így 100%-ban a Mercedesre koncentrálhatok” - kezdte mondandóját Lauda.
A kérdésre, miszerint lehetségesnek tartja-e az F1-ből való távozást, a következő válasz érkezett: „Igen. A szerződésem a Mercedesszel 2020-ig tart, amit ki is fogok tölteni. Aztán át kell gondolnom a dolgot. Erről még túl korai beszélni.”
Laudát arról is megkérdezték, mit szól a munkájához a családja: „Gyakrabban látnak, mint valaha. Csak 21 hétvége van egy évben, amikor távol vagyok, a többit a családommal töltöm otthon, mint egy normális családapa. A családomnak nincs a munkámmal problémája.”