Ross Brawn nem csak szimplán új gyártókat szeretne a Formula-1-be csalogatni (mint például a Porschét, vagy a Lamborghinit), hanem sokkal vonzóbbá is tenné a sorozatot. Ehhez elsőként meg kellene próbálni a most meglevő, ijesztően nagy különbségeket eltüntetni. Főleg a három élcsapat és a közvetlen üldözőboly között alakult ki hatalmas távolság idén.
Ugyanakkor nem gondol mesterséges visszahúzó erőkre, mint a WTCC-ben a súlybüntetés. Ugyan az élen 2017-ben sokkal izgalmasabb csatározás alakult ki, mert a Mercedes mellé igen sokszor felnőtt a Ferrari is. Végül azonban a német gyártó ismét az egyéni és a gyártói világbajnoki címet is bezsebelte, ráadásul az utolsó futamon erődemonstrációt tartott.
„Úgy vélem, az a dolgunk, hogy kiegyensúlyozottabbá tegyük a világbajnokságot, de mindezt úgy, hogy mesterséges büntetésekkel nem sújtjuk a gyorsabbakat. Ezen dolgozunk hónapok óta a csapatokkal karöltve, természetes, hogy vonzóbbá, érdekesebbé szeretnénk varázsolni a sportágat” – nyilatkozta Ross Brawn, az F1 egyik első embere.
„Ezt akarják a rajongók is, az elmúlt időszakban több felmérést is készítettünk ez ügyben, az eredmény pedig egyértelmű. Nem szabad elfelejtenünk, hogy ez lenne sportunk egyik lényege. Az Abu Dhabi Nagydíj rámutatott, hogy egyelőre óriási a szakadék az első három istálló és a rajtrácson helyet foglaló többi autó között”.
„Már tíz kör elteltével a hetedik helyezett Nico Hülkenberg 19,1 másodperc hátrányban volt az első helyezett mögött, ami a leintésig egészen 85 másodpercre nőtt” – tette hozzá a szakember. Az idei szakadékot mi sem bizonyítja jobban, hogy a teljes szezonban mindössze egyetlen egy alkalommal állhatott dobogóra bárki is a Mercedes-Ferrari-Red Bull istállókon kívül. Lance Stroll meglepetésszerű harmadik helye is azért történhetett meg Bakuban, mert a verseny kaotikus volt, rengetegen ütköztek, illetve kiestek. Ez a V6-os hibrid éra negatív rekordja.