DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ennyivel gyorsabb a hiperlágy az ultralágynál

Minden, amit a Pirelli által Abu Dhabiban szervezett kétnapos tesztről tudni érdemes: közte a rózsaszín jelölésű új abroncsról nyert tapasztalatok. Jövőre ismét jelentősen javulnak a köridők.

Nagyszabású gumiteszt zajlott az Abu Dhabi Nagydíjat követő kedden és szerdán a pályán. A Pirelli által szervezett eddigi teszteken csak egy-két csapat vett részt, az utolsó gyakorláson azonban mind a tíz alakulat szerepelt, mérték a köridőket – a leggyorsabbat Sebastian Vettel teljesítette –, és bemutatkozott a kínálatát jövőre hét keverékre bővíti Pirelli egyik újdonsága, a rózsaszín jelölése hiperlágy abroncs is.

„A rekordokat döntő 2017-es szezon, melyben 25 %-kal szélesebb abroncsok kaptak szerepet, és sok olyan gyors kör született, amilyet eddig még nem láttunk, két zsúfolt munkanappal ért véget Abu Dhabiban, melyek során a csapatok először próbálhatták ki a 2018-as gumikat” – mondta a Pirelli autóversenyzésért felelős főnöke, Mario Isola. A korábbi gumiteszteken a csapatok jelöletlen abroncsokat használtak, hogy ne befolyásolhassák a fejlesztés irányát úgy, hogy az nekik kedvezzen. Ezúttal viszont a gumikra felkerültek az ismert színkódok, így mindenki tisztában volt vele, melyik keverékkel fut, és ez alapján kísérletezhettek.



„Minden csapat 20 szettet kapott a teszten. Ezekből 12-t a Pirelli választott ki – 2018-as gumikat, plusz 2017-eseket az összehasonlítás érdekében – a maradék nyolcat pedig a csapatok maguk. Összességében 23 versenyző teljesített hosszú etapokat, tehát nem kvalifikációs körülmények között mentek. A Yas Marina pálya jellegéből kifolyólag a teszt a fehér közepes és rózsaszín hiperlágy közötti skálára összpontosított” – folytatta Isola. Az öt keverék közül természetesen a hiperlágyat övezte a legnagyobb érdeklődés.

„Az új rózsaszín hiperlágy megfelel kezdeti elvárásainknak, mivel az idők körülbelül egy másodperccel gyorsabbak körönként az ultralágynál, de ezt más típusú pályákon is meg kell erősíteni. Minden 2018-as abroncs egy lépéssel puhább, mint idei megfelelői, ahogyan a csapatok kérték. Tehát a rózsaszín hiperlágy két lépéssel puhább, mint a 2017-es ultralágy” – magyarázta a szakember.

A Pirelli közzétett egy táblázatot a két nap összesített legjobb köreiből, lebontva arra, melyik pilóta mely keverékkel érte el azt: 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: