Az Abu Dhabi Nagydíjon minden évben elhangzik, hogy a három szabadedzés közül a második az, amely igazán számít: a helyi idő szerint 17 órakor kezdődő tréning esik abba a napszakba, amelybe a szombati időmérő és futam, alkonyatkor kezdődik, és teljes sötétségben ér véget, miközben az első és harmadik gyakorlást napközben tartják. Igazán releváns adatok az időmérőre és futamra így csak a második szabadedzés alatt gyűjthetők – nem meglepő, hogy a 90 perc kezdetekor a teljes mezőny kisietett a pályára, hogy minél produktívabb edzést teljesítsenek.
A mezőny többsége szuperlágy abronccsal körözött az első félórában – kivétel volt a negyedik helyen is álló Stoffel Vandoorne, valamint Lance Stroll ultralággyal –, közülük Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak 1:38,912-es körével, amely egy tizedmásodperccel volt jobb az első edzés csúcsánál. A világbajnok csapattársa, Valtteri Bottas tette meg az első ultralágyas kört még az első 30 perc vége előtt: a legpuhább keveréken 1:38,609-et teljesített a finn versenyző, ami Hamilton 2016-os pole-pozíciós körét is túlszárnyalta.
A két Ferrari és Hamilton néhány perccel később, szinte egyszerre érkeztek ultralágyas próbálkozásukkal: a másik Mercedesnél számottevően gyorsabb Hamilton 1:37,877-re csökkentette a szintidőt, megdöntve a Yas Marina létesítmény fennálló pályacsúcsát. Az első edzés leggyorsabbja, Vettel másfél tizedmásodperccel maradt el mögötte az SF70H-ban.
Jelezve, hogy nem csak a Mercedesszel és Ferrarival kell számolni, Daniel Ricciardo iratkozott fel a harmadik pozícióba három tizedmásodpercre Hamiltontól, megelőzve Raikkönent és Bottast. Az ausztrál középső ujjával is felhívta magára a figyelmet: a jelzés az őt akadályozó Romain Grosjeanra irányult, aki annyira feldühítette Ricciardót, hogy a mutogatás után a csapatrádióban is ki kellett sípolni.
A legjobbak végeredményben szereplő gyorskörei még az edzés féltávja előtt születtek, a későbbiekben nem szárnyalták túl őket, mivel a folytatás elsősorban használt gumis körözésről szólt, sokan az edzés végére a szuperlágy abroncshoz is visszatértek – a lágy keverék elő sem került, vélhetően a vasárnapi nagydíjon sem látunk belőle sokat.
Az első öt helyen végző Hamilton, Vettel, Ricciardo, Raikkönen és Bottas ötöse mögött Verstappen végzett, aki a tréning közepén töltött hosszabb időt a bokszban, végül egy teljes másodperccel el is maradt Hamiltontól. A két Force India, Sergio Perez és Esteban Ocon, továbbá a Renault-val Nico Hülkenberg és a McLarennel Fernando Alonso végzett a legjobb 10 között.
Az utolsó nagydíját teljesítő Felipe Massa 11. pozícióban zárt, egy helyezéssel az edzés korai szakaszában előkelő helyeken tartózkodó Vandoorne előtt, akinek autója az első negyedórát követően megállt a pálya szélén az utolsó előtti kanyarban. A belga újra tudta indítani a McLaren MCL32-t, amellyel begurult a bokszutcába.
Romain Grosjean megpördült az utolsó kanyarban, majd miután a bokszba visszatért, csapata elektronikai probléma miatt szétszerelte az autóját, a pályára pedig nem tért vissza – a francia futotta a leglassabb köridőt, ráadásul csupán mindössze 12-szer ment körbe a pályán, ami komoly hátrányt jelent számára a későbbiekben. Rajta kívül a Toro Rossó-s Brendon Hartley – aki negyedik F1-es nagydíjára is rajtbüntetést kapott motorcsere miatt – pördült meg, ez a kettő eset volt az egyébként eseménytelen második szabadedzés legjelentősebb incidense.
Az edzés részletesebb eseményeiről élő közvetítésben találtok információkat.
A második szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37.877 | - | 39 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:38.026 | 0.149 | 37 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:38.180 | 0.303 | 34 |
4 | Kimi Raikkönen | Ferrari | 1:38.352 | 0.475 | 35 |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:38.537 | 0.660 | 33 |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1:38.894 | 1.017 | 34 |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:39.323 | 1.446 | 33 |
8 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1:39.333 | 1.456 | 36 |
9 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:39.529 | 1.652 | 41 |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1:39.559 | 1.682 | 28 |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1:39.635 | 1.758 | 36 |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1:39.671 | 1.794 | 31 |
13 | Carlos Sainz | Renault | 1:40.201 | 2.324 | 38 |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1:40.329 | 2.452 | 30 |
15 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Renault | 1:40.694 | 2.817 | 39 |
16 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:41.128 | 3.251 | 31 |
17 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1:41.270 | 3.393 | 43 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:41.302 | 3.425 | 40 |
19 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Renault | 1:41.496 | 3.619 | 39 |
20 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:41.560 | 3.683 | 12 |