DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda
F1

Már 2021 előtt jöhetnek az új motorok?

Az F1 jelen állás szerint még három évig fogja használni a V6-os turbó-hibrid erőforrásokat, de a Red Bull csapatfőnöke azt szorgalmazza, hogy hamarabb meg kellene válni tőlük.

A jelenleg F1-ben szereplő négy motorgyártó, a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda hétfőn, Párizsban fogja megtudni, hogy a sportág milyen erőforrásokat fog használni 2021-től, ám a Motorsport információi szerint arról is tárgyalnak a felek, hogy hamarabb váltsanak - Christian Horner teljes mértékben támogatja az ötletet. „Nagyon szeretném, ha már jövőre megtörténne” - fogalmazott merészen a Red Bull csapatfőnöke.



„Számomra ezek a motorok semmit sem tettek az F1-ért, azon kívül, hogy tönkrevágták. Semmivel sem járultak hozzá a sporthoz. Eltűnt belőlük a hang, a szenvedély, és túl komplexszé váltak. Messzebb kerültek az utcai autókban használt technológiáktól, sőt, néhány esetben hasonlóvá váltak a dízelmotorokhoz. Semmi sem látok, ami pozitív lett volna, ezért minél hamarabb eltűnik, annál jobb lesz. Sajnos a gyártók és az FIA közötti megállapodások értelmében ezeket a motorokat kell használni 2020-ig, és nem látok jelentős motivációt a gyártók között azt illetően, hogy már ez előtt megszabaduljanak tőlük.”

Bár Horner szeretné, ha visszatérnének a néhány évvel ezelőtti, hangosabb erőforrások, arra viszont nem lát esélyt, hogy a motorformula jelentősen elmozduljon a jelenlegitől - az egységes KERS és az MGU-H-tól való megszabadulás azonban járható út lehet. „Az olcsó, egységes V12-es, 1000 lóerős motor fantasztikusan hangzik - de kétlem, hogy ez vár ránk. Úgy gondolom, hogy a jelenlegi tervezet elfogadható, noha nem tudok pontos részleteket róla. Úgy tűnik ez az első lépés a Libertytől a jövőt illetően. Ez az erőforrás kulcsfontosságú lesz az F1 következő tíz évében, a 2021 utáni időszakban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: