DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Vettel elmondta, hol úszott el a Ferrari idei szezonja

A vb-címre csekély matematikai esélyt tartogató F1-es pilóta egyik legutóbbi interjújában kitért Bakura, az ázsiai futamok balszerencséire, valamint az USA Nagydíjon történtekre is.

Lewis Hamiltonnak mindössze kilenc pontot kell gyűjtenie az utolsó három F1-es hétvége során, és megszerzi karrierje negyedik világbajnoki címét. Noha Sebastian Vettelnek két alkalommal is vert helyzetből sikerült felállnia, nyilatkozataiból azt lehet kiolvasni, hogy már-már lemondott arról, hogy ötödik alkalommal is a sportág trónjára üljön, amely mindössze két versenyzőnek, Juan Manuel Fangiónak és Michael Schumachernek adatott meg korábban.

A Sky Sports hosszabb lélegzetvételű interjúban kérdezte ki Vettelt az idei bajnokság kulcspillanatairól, melyeket a német tőle szokatlan nyíltsággal meg is osztott.

A Bakuban történt, Lewis Hamiltonnal való ütközésről…

„Végső soron én vagyok az, aki az autót vezeti. Bárhogyan is döntöttem, az befolyásolta az eredményt, és ezért éreztem azt, hogy cserben hagytam a csapatot. Szerintem az ezt követő reakció különösen a csapat számára volt rossz, különösen annak fényében, hogy remek hétvégét futottam. Nem volt meg a tempóm a győzelemhez, de ezt a versenyt megnyerhettük volna. Ahogyan már többször is rámutattam, nem állt szándékomban senkit sem megbántani, vagy veszélybe sodorni, de ha azt nézzük, a versenybírák ez alapján ítéltek. Potenciálisan veszélyes megmozdulás volt.

A szingaúpúri rajtbalesetről…

„Hogy őszinte legyek, egyedül Maxet láttam a tükörben. Kicsit védekeztem, és nem akartam a falnak tolni őt. A következő, amit láttam, az Kimi volt az oldaldobozomnál, és arra gondoltam, honnan a fenéből kerülhetett oda. Persze mindig számítani kell rá, hogy lesz ott valaki, de ha folyamatosan ezt tennéd, soha nem kanyarodnál el az egyes kanyarban. Nem voltam frusztrált, csak egyszerűen képtelen voltam tovább harcolni és versenyezni. Imádom Szingapúrt, a pályát, kemény nap volt az esős körülmények között, és készen álltam rá.”



A Ferrarit Ázsiában érintő megbízhatósági hibákról…

„Ha ilyen dolgok történnek, annak mindig van oka. Vannak olyan területek, ahol fejlődnünk kell, és jobban kell teljesítenünk. Nem akarok ujjal mutogatni senkire sem, és azt mondani, ez a te hibád volt, és elrontottad. Nem így állok hozzá. Egy csapat vagyunk, és együtt kell keresztülmennünk ezen.”

A suzukai gyújtógyertya-problémáról…

„Nem tudom, hogy ennek van-e köze a megbízhatósághoz. De nem fejeztük be a versenyt, ezért a probléma valós. Úgy vélem, egy kis hiba okozott nagyobbat. Már a rajtnál sem volt erőnk, aztán megpróbáltuk újraindítani a rendszert, hogy visszatérjen, de nem működött. Az fáj a legjobban, hogy nem voltunk képesek harcolni.”

Az USA Nagydíjról…

„Csalódott vagyok, mert nem nyertünk, pedig nagyon szerettem volna. Remek úton voltunk ehhez, de minden, ami történt, az nem a balszerencse, vagy mások miatt történt, hanem miattunk, ezt pedig el kell fogadnunk. Előfordultak olyan versenyek, ahol mi voltunk az erősebbek, és nem versenyezhettünk, ami még rosszabb. Voltak pozitív jelek, de nem ilyen eredményeket akarunk, ezért nem mondanám azt, hogy a legjobb napunk volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: