Magabiztosak a Renault gyári csapatánál, különösen a hosszú távú célok tekintetében. Szükség is lesz rá, ugyanis az eddig a Honda-motor miatt évek óta szenvedő McLaren jövőre pontosan ugyanazt az erőforrást használja majd, mint a gyári Renault. Köztudottan kiváló a wokingi csapat aerodinamikailag, így nem lesz könnyű előttük végezni azonos erőforrással.
„A filozófiánkat nem változtatjuk meg, továbbra is az a hosszú távú célunk, hogy a gyári csapatunkat ismét a csúcsra juttassuk. Igen, az világos, hogy a mclarenes szerződéssel egy újabb kihívót szereztünk magunknak. Na és? Nem félünk a McLarentől. Ha véghez akarjuk vinni a tervünket, akkor mindenkit meg kell vernünk, őket is” – mutatott rá magabiztosan Cyril Abiteboul, a Renault technikai főnöke.
A gyári istálló 2005-ben és 2006-ban megnyerte a világbajnoki címet Fernando Alonsóval a volánnál, utána azonban nem jöttek a sikerek. 2016-ban tértek vissza gyári szinten (közben motorszállítóként 2010 és 2013 között zsinórban négy címet nyertek Sebastian Vettel vezérletével), ám az első évad gyengén sikerült, amire számítottak is.
Idén már jócskán beleerősítettek, a középmezőny stabil tagjai lettek, különösen Nico Hülkenberg, aki szinte egyedül vitte a hátán a csapatot az alulteljesítő Jolyon Palmerrel szemben. Ez a helyzet változik, a Toro Rossótól átszerződő Carlos Sainz is igyekszik segíteni az istállót a konstruktőri ötödik hely megszerzésében.
A pilótakérdés hosszabb távon? Nem titkolta a gyári Renault istálló, hogy a jövő év végén a lejárt szerződések miatt leakasztanának egy nagyobb nevet is (Ricciardo, Alonso és Hamilton is szóba került, bár nem igazán valószínű, hogy a brit ne a Mercedesszel hosszabbítana). A feladat pedig a McLaren oldalán óriási. Motorszállítóként 2013-ban nyertek utoljára világbajnokságot, csapatként 2006-ban, a McLaren pedig egyéni címet 2008-ban, konstruktőrit pedig 1998-ban (!) Mika Hakkinen és David Coulthard vezérletével.