A Japán Nagydíjat megelőzően mindkét Ferrari felett ott lebegett a rajtbüntetés lehetősége: Sebastian Vettel sebességváltója miatt aggódhatott a sepangi levezető körben történt baleset után, Kimi Raikkönen pedig motorprobléma miatt el sem tudott rajtolni Malajziában, és attól lehetett félni, hogy ez olyan komponenseket károsított, melyekből a 7-es számú Ferrari már kifogyott.
A motorsport.com információi szerint továbbra sem ismert, mi okozta Raikkönen motorhibáját, az elemzés továbbra is tart: gyanú szerint a forrása ugyanaz volt, amely miatt Vettel az időmérőn nem tudott elindulni. Raikkönen turbófeltöltőből és MGU-H-ból használt el négy elemet, melyekből az ötödikért büntetés jár, belsőégésű motorból és a másik három komponensből azonban még csak a harmadiknál jár. A finn magabiztosan nyilatkozott arról, hogy nemhogy büntetéstől nem kell tartani, de még csak selejtezni sem kell komponenst:
„Nem, nem használtuk az utolsó motorunkat, és nem hiszem, hogy a motornak problémája volt ebben az esetben. Ez csak a végeredménye volt a meghibásodásnak, amely nem a motorból fakadt” – magyarázta Raikkönen. „Furcsa a dolog, hiszen nem számítottunk rá: eddig nem történt meg velünk ilyen, most pedig kettő két nap leforgása alatt. Ki kell vizsgálnunk az okát.”
„Jó a csomagunk, de ki kell hoznunk, ami benne van. Nehéz volt az elmúlt néhány hétvége, a következőn azonban új esélyünk lesz. Az utolsó pár futamon nagyon jó autóval rendelkeztünk, ezért nem is lehet másra számítani. Suzuka másféle pálya, de úgy megyünk oda, mint bármely másik hétvégére” – hangsúlyozta a finn, hogy az elúszott szingapúri és maláj versenyek után a Ferrarinak végre mutatnia kell valamit.