DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Tudja az FIA, hogy mitől vált fel a csatornafedél

A szövetség vizsgálatát követően kiderült, kétféle megoldást alkalmaztak a Malajziai Nagydíj szervezői a csatornafedelek rögzítésére: hegesztést és csavarozást. Ezekkel volt probléma.

Romain Grosjean karcolások nélkül úszta meg a pálya egyik vízelvezető fedelével történő találkozást, ami végül egy lerövidített szabadedzést eredményezett. A Nemzetközi Automobil Szövetség természetesen azonnal kivizsgálta az esetet.

„Az egyik, 100x30 centiméteres, öntöttvas csatornafedél mozdult el a helyéről” – idézi az Autosport az FIA versenyigazgatóját, Charlie Whitingot. „Több is van ezekből a környéken, a 12-es kanyarban öt darab található. Ez egy nagy oldalterhelésű kanyar, óriási erők érik a talajt. Amit mi találtunk, hogy néhány ilyen fedőlap csavarozott, néhány pedig hegesztett.” Whiting azt gyanítja, az eredetileg csavarozott, ám az elhasználódás miatt felvált lapokat másodjára már hegesztéssel rögzítették. „A hegesztés teljesen elfogadott. A bizonyítékok alapján ez az, ami egyszerűen elfáradt. Ilyen egyszerű, senki sem számított erre” – nyilatkozta a szakember, aki egyetért vele, rémisztő egy szituáció az egész.

whiting_2017_bernie



A szombati harmadik szabadedzés kezdetéig természetesen a pálya összes veszélyesnek ítélt csatornafedelét megerősítik. „Nem tudom, hány darab van összesen” – folytatja Whiting. „Visszafejtik a festéket, majd újrahegesztik azokat. Ennyit tehetünk, nem űrtechnika ez. Ha valaha még visszajövünk ide, akkor egyéb megoldást is javasolnék.”

A pálya elnök-vezérigazgatója, Dato’ Razlan Razali az Autosportnak úgy nyilatkozott, ők mindent megtettek, hogy megfeleljenek a biztonsági előírásoknak.  „Úgy gondolom, az elvárt karbantartásokat teljesítettük. Van egy cégünk, amely gondoskodik a pályáról. Elvégezzük a rendszeres átvizsgálásokat, ám azon túl, hogy a pálya minden egyes csatornafedelét megemeljük, többet nem tudunk tenni. Most mindenki számára az első az, hogy a pálya biztonságos legyen, a verseny pedig elrajtolhasson.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: