DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Honda olyan, mint a kivert kutya

Hatalmas mennyiségű pénzzel és nagy tervekkel tért vissza a Honda a McLaren partnereként a Formula-1-be. Úgy tűnt, jövőre három csapata is lesz, most egy is kétséges. Mindenki szabadulna?

Annyira nem jönnek az eredmények a japán gyártó gyenge és megbízhatatlan motorjai miatt a McLarennél, hogy a további potenciális csapatok lassan (vagy éppen nagyon gyorsan) visszatáncoltak, sőt, a wokingiak is jó ideje keresik a lehetőséget, hogy leváltsák a Hondát. Csak éppen nagyon úgy néz ki, nem sikerül, muszáj lesz a japánokkal maradniuk.

A 2016-os látható javulást idén látványos visszaesés követte és a gödörből azóta sem sikerült kijönnie a Hondának. Tavaly Alonso pontot szerzett Spa-Francorchamps-ban, most erre esélye sem volt, mert aki arra járt, megelőzte a hosszú egyenesben, rendkívül gyenge végsebessége miatt.

A Sauber remek lehetőségnek tűnt, két csapat, kettővel több autó, több rendelkezésre álló adat, gyorsabb fejlődés. A Toro Rosso is felmerült lehetőségként, ám az a tárgyalás viszonylag korai szakaszban megszakadt. A Sauber vezetőváltáson esett át, Monisha Kaltenborn helyett Frederic Vasseur érkezett, vele együtt pedig új szemlélet, így a szándéknyilatkozatból végül nem lett szerződés. A svájci istálló új vezére ugyanis a lehető leggyorsabban szakított a Hondával (pedig még meg sem kezdődött az együttműködés, 2018-tól szállított volna motorokat a Saubernek a japán vállalat) és új szerződést kötött a Ferrarival.

Miért nem jön össze a Hondának egy erős hibrid-erőforrás?


A Honda az év eleje óta fejlődéssel jelentkezett, különösen megbízhatóságban, de az erőforrás még mindig jól láthatóan a leglassabb a négy közül, még a Renault-val sem veszi fel a versenyt. Fernando Alonsót mindenképpen meg akarja tartani a McLaren, de ez Honda motorokkal nehéz lesz. Köztudottan puhatolózott a wokingi istálló a riválisoknál, motorszállítói szerződésről tartva megbeszéléseket, de sem a Mercedes, sem a Ferrari nem hajlandó erőforrással szolgálni jövőre, a Renault is kétséges, ráadásul a francia motorok sem túl acélosak, nem beszélve a megbízhatósági problémáikról, nem lennének sokkal előrébb. Arról nem is beszélve, hogy a Honda által a csapatba pumpált pénz is elveszne.

Mégis elképzelhető, hogy végül a Renault-nál landolnak, mert még az is legalább egy másodperces előrelépés lenne a jelenlegi Hondával szemben, a japán erőforrás ugyanis a hosszú egyenesekben továbbra is a halálán van, ahogy azt Spában is láthattuk. Ha a McLaren folytatja az együttműködést a Hondával, jó eséllyel „muszájból” teszi, mivel nem talált jobb megoldást. De ez milyen hatással lesz vajon a morálra? Vagy a Honda végre beletalál és jelentősen felzárkózik 2018-ra, ahogy a tavalyi évben is elért egy ugrásszerű javulást? Nehéz lehet most a japán szakembereknek, mivel a levegőben lóg, hogy végül mindenki kidobja őket és nem lesz csapatuk jövőre az F1-ben. Igaz, a teljesítménnyel lassan három éve adósak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: