DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 24. kedd
F1

Hamilton rossz motorfokozattal verte meg Vettelt

A brit elárulta, hogy a futam kritikus pillanatában – az újraindításnál – hogyan vált előnyére a kedvezőtlen motorbeállítás. Egy szándékos gázelvétellel is megtörte Vettel lendületét.

Sebastian Vettel és a Ferrari nagy esélye a Belga Nagydíj megnyerésére – az első kört leszámítva – a 34. körös, biztonsági autós újraindítás volt. Vettel szorosan tapadt Hamiltonra, a Les Combes kanyar előtt pedig ki is nézett mögüle, de nem kísérelt előzést. Pedig abban a pillanatban, mikor a biztonsági autó elengedése után gázra léphetett, úgy tűnt, Hamilton lélegzetvételhez jutott.

„Kezdetben nagyon jól indultam el a hátsó egyenesben, szépen elszakadtam tőle. Sikerült kifognom rajta, ahogyan Bakuban is tettem a három-négy biztonsági autós újraindításkor” – idézte fel Hamilton az első mozzanatokat. „Tehát elléptem, viszont nem a megfelelő motorfokozat volt beállítva, ő pedig elkezdett visszajönni rám. Először úgy éreztem, hibát követtem el, valójában azonban jól sült el. Ugyanis ha az utolsó kanyarból nagyobb előnnyel jövök ki, akkor három-négy autóhosszal mögöttem meglett volna a lendülete, hogy meghúzassa magát velem és kivágódjon mögülem. Tökéletesen alakult számomra.”



Hamilton néhány pillanattal később még egy trükköt bevetett: az Eau Rouge felé menet nem állt padlógázon, arra alapozva, hogy Vettel úgysem előzné meg a Kemmel egyenes elején, mivel akkor ő vissza tudná venni a helyet a hosszú szakasz későbbi részében.

„Az 1-es kanyarban nagyon hideg abroncsaim voltak, ezért kicsit elfékeztem magam. Előbb lépett a gázra, mint én, hallottam, aztán, mikor lefelé száguldottunk az egyenes részen, nem nyomtam teljesen végig, 90 % gázt adtam, hogy a lehető legközelebb tartsam magamhoz” –  magyarázta az Autosportnak Hamilton. „Tudtam, hogy nem fog támadni, mert akkor szélárnyékból visszaelőztem volna a felső részen. Amikor már az Eau Rouge-ban mentünk felfelé, akkor adtam bele mindent. Fent nem volt elég helye, hogy igazán meglendüljön, ezért csak mellém húzódott. Remek csata volt, és örültem, hogy az 5-ös kanyarig megtettem, amit lehetett, hogy az élen maradjak.”

„Ezután 9-10 olyan kör következett, mintha kvalifikáció lenne, kemény, gyors körök, hogy megtartsam a különbséget” – tért ki a futam hátralevő részére, amely során végig egy másodperc felső határán tartotta előnyét, hogy Vettel ne nyithassa hátsó szárnyát. „Valóban gyors volt, kedvezőbb gumival, ezért tényleg jó köröket kellett összeraknom, hogy előtte maradhassak, hiszen nagyon-nagyon gyors volt a második fázisban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: