DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A többség azt hitte, Palmert kirúgják Spa előtt

Noha a pályán a Mercedes és a Ferrari párharcáról szólt a Belga Nagydíj első edzésnapja, Spa-Francorchamps-ban valójában a Renault robbantgatott parányi bombákat. Egyrészt újra szóba került Robert Kubica és az, hogy mit terveznek vele a franciák, másrészt sportigazgatójuk elárulta: tárgyalásokat folytatnak a McLarennel egy esetleges motorszállítói szerződésről.

Noha Jolyon Palmernek érvényes szerződése van az idei szezon végéig, a többség számára mégis meglepetés volt csütörtökön, hogy a britet viszontláthattuk Spában. A Magyar Nagydíjat követően szinte mindenki biztosra vette, hogy útilaput kötnek a gyengélkedő pilóta talpára, a helyére pedig azt a Robert Kubicát ültetik, aki a hungaroringi tesztelés második napján remekelt. Ebben reménykedtek a ralis balesetét követően hosszú időre eltemetett lengyel pilóta honfitársai is, ám Kubica éles visszatérése – ha meg is történik – vélhetően nem mostanában fog bekövetkezni.

DIGA7pVXoAEBnHy



„Nem kaptunk minden kérdésünkre választ ezen a teszten, ráadásul tudjuk, hogy a Formula-1-ben a tesztekre eléggé szigorú korlátozások vonatkoznak. Egy tökéletes világban simán bonyolíthatnánk még néhány hasonló tesztet, ahol fény derülhetne arra, hogy képes-e olyan szinten teljesíteni élesben, amely számára és számunkra is elfogadható. Meglátjuk” – fogalmazott az FIA pénteki hivatalos sajtótájékoztatóján a Renault sportigazgatója, Cyril Abiteboul, aki cáfolta azokat a teóriákat is, amelyek szerint a lengyel bevetése csupán PR-fogás volt. A szakvezető újfent megerősítette, hogy a Renault érdeklődése komoly Kubica-ügyben, de mint rávilágított: a csapat bizonyosságot szeretne arról, hogy a lengyel képes kontrollálni olyan nem várt helyzeteket is, mint például a változó időjárás vagy épp egy első kanyaros kavarodás.

Nemcsak Kubica volt téma a Renault-val kapcsolatban pénteken, hanem az is, hogy a heteken át tartó pletykálkodás után Abiteboul elismerte: a francia gyártó és a McLaren között valóban zajlanak tárgyalások azzal kapcsolatban, hogy jövőre a wokingiak talán Renault-erőforrást használnak majd a Honda helyett. A három éve küszködő japánok portékája teljesítmény és megbízhatóság tekintetében is javult az utóbbi hónapokban, köszönhetően az Ilmor-műhely közreműködésének, azonban erősen kérdéses, hogy az utóbbi évek viszontagságai után ez elegendő-e ahhoz, hogy meggyőzzék a McLaren vezetését a folytatásról. Amit Abiteboul megszellőztetett, az is arra utal, hogy Zak Brown és a brit csapat többi vezetője szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy mit várhatnak jövőre a Hondától.

DIE90M_WAAA7sAE

„Megerősítem, hogy valóban tárgyalunk a McLarennel, azonban a szabályok szerint háromnál több csapatot nem láthatunk el” – mondta a gyári alakulat mellett a Red Bullt és a Toro Rossót is ellátó gyártó vezetője. A szakember szerint a Renault nyitott lenne az együttműködésre: ez létrejöhetne például akkor, ha a Toro Rosso átpártolna a Hondához, amire néhány napja még volt is esély, azóta viszont a japánok és az energiaitalos juniorcsapat képviselői is deklarálták, hogy nem kívánnak mély egyeztetésekbe bonyolódni ezzel kapcsolatban. „Nagyra értékeljük a Red Bull-lal fennálló, hosszú távú kapcsolatunkat és azt szeretnénk, ha ez kitartana 2020-ig, de miért ne lehetne közben valami más is?” – fogalmazott Abiteboul, aki megjegyezte: nem siettetnek semmit.

Fejlesztéseket is hozott magával a Renault a nyári szünetet követő első hétvégére, ám a francia gyártó újításai nem mindenkit nyűgöztek le. Legjobbjuk, a Red Bull kötelékét erősítő Max Verstappen a 4. pozícióban zárt, ám a holland – aki miatt a németalföldi drukkerek már pénteken bedugították az autópályákat Spa környékén – csupán ennyit mondott a hajtáslánc módosításairól: „Őszintén szólva csak finomhangolásról beszélhetünk, csodák biztosan nem fognak történni. Módosítottak a nyomatékgörbén, az ellenőrző rendszereken, de ettől hirtelen nem lesz több lóerőnk…” – mondta a fiatal pilóta, aki 0,472 másodperccel volt lassabb az élen záró Mercedes-fenegyereknél, Lewis Hamiltonnál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: