DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Nem a Ferrari és Mercedes között dúl a legszorosabb csata

A középmezőnyben négy istálló – lehet, hogy rövidesen öt – teljesít hasonló szinten, közöttük a Haas. Az idei év furcsa viszonyai között pedig lehetetlen megtippelni, melyik versenyen épp ki lesz a legjobb közülük.

Évek óta jellemző a Formula-1-re, hogy a mezőny közepének csapatai állnak a legközelebb egymáshoz: idén futott már be a Force India, Williams, Toro Rosso, Haas, Renault, sőt McLaren is a három nagycsapat mögött versenyen, a konstruktőri bajnokságban pedig az ötödik-nyolcadik hely között nagyon szoros az állás, a Williams, Toro Rosso, Haas és Renault között mindössze 15 pontnyi különbség van. A McLaren lemaradása újabb 15 pont, ennek kapcsán kérdezték a Haas csapatfőnökét, Günther Steinert, hogy aggodalomra adhat-e okot a wokingi istálló az előtte álló csapatoknak:

„Mindenki aggodalomra ad okot, hogy őszinte legyek! De lehetőségek is mindig vannak: a Williams például gyenge tempót mutatott Magyarországon, ezért inkább nem vonok le következtetéseket. Mindig is arról beszéltem, a középmezőny mennyire szoros, bármi megtörténhet minden egyes héten” – válaszolt az ESPN-nek Steiner.



„Két versennyel korábban, Ausztriában mi voltunk igazán jók” – példázta, mennyire gyorsan változnak a viszonyok. „Állandó ingadozás zajlik, és még csak az sem mondható el, hogy van egy trend, amely megmutatja, ki hol és mikor lesz erős. Arra tippelnék, hogy a Williams Spában és Monzában újra jól fog menni, de ez csupán tipp, kijelenteni nem merném – kissé furcsa ez az év. Annyira együtt van a középmezőny, hogy bizonyos pályákon közelebb vagyunk egymáshoz, mint az eleje.”

Általános nézet szerint a Haas azokon a pályákon teljesít jól, melyeken a számos alkatrészét biztosító Ferrari is – a Magyar Nagydíj azonban nem erről tanúskodott: „Úgy vélem, aerodinamika terén jobbak nálunk. Ha a leszorítóerő nincs azon a szinten, mint az övék, akkor többet szenvedsz a gumikkal, lehűlnek vagy felforrósodnak. Ők Monte-Carlóban nagyon gyorsak voltak, ahogy a többi lassú pályán is. Mi viszont nem vagyunk azok az ilyen helyszíneken, ebből látszanak a nagy különbségek aero terén” – fejtegette Steiner.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: