Monacóban borzasztóan sokat szenvedett idén a Mercedes és bár az azt megelőző versenyeken már arattak győzelmeket, akkor vált világossá, hogy mi is a gond a 2017-es autóval - azt követően négy versenyből hármat is behúzott a világbajnok istálló és tizenhét pontos hátrányából harminckilenc pontos előnyt kovácsolt a konstruktőri versenyben.
"Monaco volt az egyik olyan pálya, ahol az autónk előnyei eltűntek és a hátrányai domborodtak ki" - nyilatkozta erről James Allison vezető mérnök. "Ez nagyon sokat segített, mert egyértelműen arra kellett koncentrálnunk, amik a gyengeségek, ez pedig maximálisan kifizetődött. Monaco előtt is nyertünk futamot, sorra ott voltunk az első rajtkockában, az autó gyors volt és ilyen esetben hajlamos az ember azt hinni, hogy minden rendben lesz. Problémáink viszont voltak és Monaco rávilágított ezekre" - magyarázta.
"Voltak már hasonló pillanataink a múltban, a 2015-ös szingapúri futam például" - tette hozzá Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója. "Mindenki folyamatosan nagyon keményen dolgozik, de amikor ilyen előfordul, amikor a teljesítmény hirtelen eltűnik, akkor rá kell jönni, hogy mi történt. Lenyűgözött az, ahogy a csapat reagált és ahogy kezelte a szituációt."
Wolff azt is hozzátette, hogy minden hétvégén vannak problémáik, de a legtöbbről nem is értesül a külvilág - ezzel együtt a Monacót követő tíz napot az év leghasznosabb időszakának tartja.