DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

2018-ban érkezhet a hatodik F1-es Pirelli-keverék

A 2016-ban bemutatkozott ultralágy abroncsok a nagy igénybevételű pályákon is megállják a helyüket, ezért a sportág hivatalos beszállítója azt fontolgatja, hogy még egy lépéssel "lágyít" kínálatán.

Amikor a Pirelli tavaly bemutatta a lila színezést kapó ultralágy abroncsait, azt reméltük, hogy ezzel újabb izgalmi faktor kerül a versenyekbe, hiszen a kevésbé tartós keverék több bokszkiállást idéz majd elő, azonban csalódnunk kellett. A legutóbbi alkalom, amikor ezt az abroncsot használta a mezőny, az Osztrák Nagydíj volt, ahol Kimi Raikkönen nem kisebb, mint 44 körös nyitóetapot teljesített velük, tele tankkal - egy 71 körös futamon.

Az olaszok a Hungaroringen Valtteri Bottasszal teszteltették 2018-as specifikációjú abroncsaikat, csütörtökön pedig Barcelonában fognak körözni Antonio Giovinazzival és a Ferrarival. A Pirellinek a hét során nyert adatok alapján kell eldöntenie, hogy szeptember 1-ig benyújtsa az FIA-hoz a jövő évi gumik konstrukciós terveit, arra azonban december 1-ig van lehetősége, hogy megnevezze, milyen keverékeket kívánnak igénybe venni 2018-ban.



Ez idő alatt Mexikóvárosban, a Paul Ricard-on, valamint Interlagosban is lesznek gyakorlások, több csapat részvételével, Abu Dhabiban pedig mindenki pályára viszi a jövő évi termékeket. Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója úgy véli, korántsem biztos, hogy a jelenlegi kínálat lesz 2018-ban is. „A tesztek eredményeitől függően fogunk dönteni a keverékek számáról, véleményem szerint elmehetünk hatig is, hiszen megvalósítható” - mondta az olasz.

„Ha megnézzük a szabályokat, az FIA mindig elfogadta a terveinket, mert nem volt oka arra, hogy visszautasítsa azokat. Idén például tíz keveréket homologizáltunk - öt volt az alap, öt pedig tartalék. Ehhez nincs szükségünk a csapatok beleegyezésére. Az Abu Dhabiban rendezett versenyt követően mindenki részt vesz majd a teszten, amely az új termék kiértékelésére fog szolgálni. November végére véglegesítenünk kell a 2018-as kínálatunkat.”

A Pirellinek szembe kell szállnia azzal a kihívással is, hogy meg kell jósolniuk a csapatok aerodinamikai fejlődését, bár az idei évre készülve sokkal nehezebb dolguk volt, hiszen csak átmeneti autók álltak a rendelkezésükre. „Most sokkal több adattal rendelkezünk minden hétvégéről, és új konstrukción dolgozunk. Nem lesz forradalmi az újítás az előzőhöz viszonyítva, mert úgy véljük, remek termékkel rendelkezünk” - tette hozzá Isola.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: