Nem úgy alakult Jolyon Palmer pénteki napja a Magyar Nagydíjon, ahogyan a Renault brit pilótája szerette volna, hazai versenyének balszerencseadagjából ugyanis sikerült átvinnie a Hungaroringre is. Egyszerű pályaelhagyásnak tűnt, mikor az első edzésen nem tudta bevenni a 4-es kanyart, a rázókövön átugratva azonban leszakadt első szárnya, valamint a padlólemez is károsodott, emiatt a második tréningen csak késve tudott pályára gurulni.
„Csak egy kicsit fordulsz szélesen, aztán hirtelen ott az a masszív szegélykő. Évek óta szélesen fordulnak ott az autók, ezért nem várod azt, hogy szétbontja az autód elejét” – panaszkodott a Sky Sportsnak nyilatkozó Palmer, aki így magyarázta a különbséget az elmúlt évekhez képest: „Nagyobb a szintkülönbség, hogy megakadályozza az előnyszerzést. De nem számítottam rá, így kicsit forrón mentem be a kanyarba. Nem gondoltam volna, hogy ekkora kárt okoz, nagyon megsérült az autó.”
Ráadásul alig hozták rendbe a Renault-t, Palmer második balesetét is elszenvedte a második edzésen: ezúttal az utolsó kanyarban csúszott ki, lebontva az R.S.17 hátulját. „Nem úgy végződött ez a nap, ahogyan bárki szeretné. Nem volt jó az érzet az FP2 elejétől fogva, és ez is hozzájárult ahhoz, hogy a falban fejeztem be. A garázs felém eső oldalának sokat kellett dolgoznia, ezért pár hideg italra meghívom őket a hétvége befejezéseként” – beszélt arról a brit, hogy majd igyekszik kárpótolni megizzasztott szerelőit.
A Renault erősnek tűnik a magyar pályán: az első tréningen Palmer 10. időt futott, Nico Hülkenberg pedig a nagy csapatok mögött, 7. pozícióban zárta a másodikat.