Sebastian Vettel biztos negyedik helyezettnek tűnt, majd Raikkönen visszaesése miatt harmadik, amikor egy bal első defekt miatt rengeteg időt veszített a pályán és a kényszerű kerékcsere miatt is. A Pirelli analízise szerint lassú defekt okozta a német pilóta abroncsának végét. „Vasárnap este óta nyilvánvalónak tűnt, de a teljes kivizsgálás csak most erősítette meg, hogy lassú defekt miatt ment tönkre Vettel lágy gumijai közül a bal első” – kezdi így a Pirelli közleménye.
„Mialatt visszaért a bokszba, a gumiból a kevés levegő is teljes mértékben távozott, ezért esett darabjaira” – írja tovább a gumigyártó közleménye. Ez magyarázattal szolgál arra is, hogyan került annyira hirtelen közel hozzá Valtteri Bottas és előzte meg különösebb ellenállás nélkül a világbajnoki éllovas német pilótát. Vettel abroncsai már alaposan elhasználódtak addigra, ám Kimi Raikkönen kerekei jóval később kerültek fel.
Éppen ez okozhat fejfájást a Ferrari mérnökeinek, hogy Raikkönen gumihibájának kiváltó okát egyelőre a Pirelli sem érti. „Kimi Raikkkönen abroncshibájának okáról egyelőre semmilyen bizonyítékot nem találtunk. Így további tesztekre és mélyebb analízisre a Pirelli laboratóriumaiba szállítjuk, ez néhány napot vesz majd igénybe, hogy itt is megállapításra kerülhessen a hiba pontos oka” – ismerte el a Pirelli, hogy egyelőre nem tudja a gumigyártó, miért vált le a futófelület a finn versenyző bal elsőjéről.
Ez nem túl jó hír a Magyar Nagydíj előtt a Ferrari számára, ezen a pályán ugyanis az átlagosnál is fontosabb a gumikezelés.