Hónapokon át szinte elfeledték, most azonban újra a halótól hangos a Formula-1: biztonsági indoklásra hivatkozva a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, 2018-ra kötelezővé teszi a fejvédő megoldást. Miután a pajzs első éles tesztjén kiforratlannak bizonyult, visszatértek a tavaly alaposan kipróbált, de nem túl népszerű glóriához. Az aktív pilótáknak sem tetszik az esztétikailag nem túl erős dizájn, de elfogadják szükségességét. A háromszoros világbajnok, Niki Lauda szerint azonban elhamarkodott döntés született, melyet meg fognak bánni.
„Garantáltan létezik egy jobb megoldás a halónál, máskülönben nem próbáltunk volna ki három különböző verziót. Emiatt ésszerűbb lenne ebbe az irányba haladni tovább, és ha találunk valamit, ami nem teszi teljesen tönkre a látványt, azt bevezetni 2019-ben” – vélekedett Lauda, aki meglátását az Auto Motor und Sport lappal osztotta meg. A halo jövő évi bevezetését tegnap közölték a csapatokkal, azok után, hogy az istállók közül tízből kilenc nemmel szavazott. Sajtóértesülések szerint az egyedüli támogató a Ferrari volt.
„Ilyen egyszerű a dolog. Nem szabad elhamarkodni valamit, amit megbánunk a jövőben” – hangsúlyozta a Formula-1 életveszélyes időszakában, a 70-es években versenyző osztrák, aki szerint a fejvédelem nélkül is elég biztonságos egy mai versenygép. „A halo tönkreteszi a Formula-1-es autó DNS-ét. Az FIA már gondoskodott róla, hogy az F1 a lehető legbiztonságosabb legyen. A repülő kerekek veszélyét is nagyrészt kizárták, mivel a kerekek szilárdan rögzítve vannak. A versenyzők minimális kockázatnak vannak kitéve.”
„Kétség sem fér hozzá, hogy fejleszteni kell a biztonságot, ahol csak tudjuk” – hangsúlyozta Lauda, hogy nem tartozik abba a csoportba, amely szerint mindent a régiben kell hagyni biztonság tekintetében. „Teszteltük a halót, a Red Bull aeroscreenjét és a Ferrari pajzsát is. Senkit sem sikerült 100 %-osan meggyőzni, ebben a helyzetben pedig helyes döntést kell hozni. A halo rossz döntés.”
A Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff úgy véli, a kritika nem jogos, az FIA kénytelen volt cselekedni. „Valószínűleg nem volt más választásuk, csak a halo bevezetése. Az FIA megbízatása a biztonság javítása, mi pedig megvizsgáltunk különböző rendszereket, és egyikük sem igazán működött, a halo volt az egyetlen, amelyik még elment. Nekem sem tetszik esztétikailag, de tegnap meghozták a döntést, nekünk pedig a legtöbbet kell kihoznunk belőle” – idézi Wolffot a gpupdate.net.