DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Öt dolog, amit az Osztrák Nagydíjból tanultunk

A pályán és azon kívül is zajlottak az események a Red Bull Ringen az elmúlt hétvégén - összeszedtük a legfontosabb tanulságokat az idény kilencedik F1-es futamáról.

1. A világbajnoki versenyfutás már nem csak két pilótáról szól

Ha valaki eddig azt hitte volna, hogy Sebastian Vettel és Lewis Hamilton egyedül harcol az elsőségért, Spielbergben megbizonyosodhatott róla, hogy három főre duzzadt a vb-címre esélyesek száma. Valtteri Bottas ismét hibátlan teljesítményt nyújtott, rajt-cél győzelmet aratva, a leintés előtt kivédekezve Vettel támadásait. Noha ő maga nem hajlandó elismerni, szavaiból egyértelműen ki lehet olvasni, hogy ha kedvezően alakulnak a dolgok számára, akkor nem fogja veszni hagyni a lehetőséget. És ha a cápa egyszer megérzi a vérszagot…

2. Raikkönen „lusta”, de a Ferrari mégsem cseréli le Alonsóra

A nem túl hízelgő jelző Sergio Marchionne száját hagyta el nemrég, aki finoman szólva sincs megelégedve a Jégember idei teljesítményével. A tények magukért beszélnek: Raikkönen eddig kevesebb pontot szerzett, mint Vettel egységeinek a fele (83 a 171-hez képest), és jelenleg ötödik helyen áll a bajnokságban, amíg csapattársa vezeti a tabellát. Annak azonban örülhet, hogy 2014-es csapattársa, Fernando Alonso nem valószínű, hogy a helyére érkezik majd - maga az elnök erősítette meg, hogy nem foglalkoztatja őket a spanyol ismételt leigazolása.



3. Verstappen kezdi elveszíteni a türelmét

„Mit is mondhatnék? A sajnálommal nem vagyok előrébb” - nyilatkozta a Red Bull-pilóta a holland sajtónak, és teljesen igaza van: az elmúlt három futamon egyszer sem tudott pontot szerezni. Montrealban és Bakuban műszaki hiba lett a veszte, Spielbergben pedig a Danyiil Kvjat-Fernando Alonso-féle incidens harmadik tagjaként már a rajt után feladni kényszerült a versenyt - azok után, hogy kuplungprobléma miatt beragadt a rajtnál.

A paddockot olyan hírek árasztották el a hétvége során, hogy Verstappen szívesen elfogadná a Ferrari ajánlatát, Christian Horner azonban sietett kihangsúlyozni, hogy pilótájának nem csak 2018-ra, de 2019-re is szerződése van. A Red Bull házon belüli csatája nagyon egyoldalúnak tűnik, hiszen amíg Daniel Ricciardo öt dobogós helyezést szerzett zsinórban, Verstappen az utóbbi hét versenyből ötöt nem tudott befejezni, ráadásul már a Force Indiás Sergio Perez is megelőzte őt a pontversenyben. Meddig fogja bírni az eredménytelenséget?

4. Kínos pillanatoknak voltunk tanúi az időmérő után

Idén bevett szokássá vált, hogy a kvalifikáció végén az első három helyezett pilóta a rajtrácson ad interjút - a kérdező szerepét akárcsak Bakuban, a 2012-es GP2-bajnokból szakkommentátorrá avanzsált Davide Valsecchi töltötte be. A kötelező körök lefutása után az olasz arra kérte Vettelt és Hamiltont, hogy a kamerák előtt rázzanak kezet egymással, mire a brit azt felelte, már megtörtént - igaz, a kamerák lemaradtak róla. Éppen emiatt tűnt kínosnak a felszólítás.

4. A Stefan GP visszatért - sokadik alkalommal

Az FIA elnöke, Jean Todt nemrég kihangsúlyozta, rövid időn belül szeretné tizenkettőre emelni a jelenlegi csapatok számát, és valószínűleg ezen felbuzdulva döntött úgy Zoran Stefanovic, hogy tiszteletét teszi az Osztrák Nagydíjon, hogy Ross Brawnnal tárgyaljon a csatlakozásról. A szerb üzletember(?) már 1996-ban és 1997-ben is megpróbálkozott az indulással, utóbb a sosemvolt Lola felszerelésére igényt tartva, néhány évvel ezelőtt pedig a sportágból 2009-ben kivonult Toyota eszközeit szerette volna használni. Stefanovic sem 2010-ben, sem 2011-ben, sem pedig 2015-ben nem kapott rajtengedélyt, nem véletlenül: az egész projekt átverésnek tűnik, amelyre remek érzékkel tapintottak rá az F1-ben. Hogy most mégis miért engedték ismét a sportág közelébe az olasz bázissal csapatot indítani kívánó férfit, nem tudni, de dicséretre méltóak az erőfeszítései.

Forrás: Motorsport.com

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: