DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 10. vasárnap
F1

A Renault is rendre félretervezi a motort?

A Honda folyamatosan bukdácsol a lassú és megbízhatatlan motorja miatt, ám úgy tűnik, a Renault-erőforrás is állandó problémákkal küszködik. Ausztriában ismét komoly gondokkal szembesültek.

A japánok mellett a franciák sem lelik a megoldást? Spielbergben a szombati szabadedzés előtt Daniel Ricciardo autójában cserélni kényszerültek az MGU-H alkatrészt (ami egyébként a Hondánál is a legtöbb problémát okozza). Miután elemezték a hiba pontos okát, viharsebességgel kicserélték Verstappen és Hülkenberg MGU-H komponensét is, mivel tervezési hibára gyanakodnak.

Ricciardo a pénteki második edzés nagy részét a technikai hiba miatt a garázsban töltötte, de a hiba analizálásával csak később végeztek. Azért is kellemetlen a Renault számára az eset, mivel nemrég éppen arról nyilatkozott Cyril Abiteboul technikai igazgató, hogy azért nincs új motor már idén, mert a teljesítmény helyett inkább a megbízhatóságra mennek rá. Egyelőre nem sikerül, erről Verstappen is tudna mesélni.

2017-ben a Renault-erőforrás sem a megbízhatóságáról híres


Ricciardo, Verstappen és Hülkenberg autójában kellett cserélni az MGU-H-t. Miért úszta meg Jolyon Palmer, Carlos Sainz és Danyiil Kvjat? Mert ők nem ugyanezt a specifikációt használják, ami Ricciardo problémáját okozta, így azt cserélni sem kellett. Abiteboul szerint a probléma oka az volt, hogy Baku után a lehető legtöbbet próbálták tesztelni a komponens megbízhatóságát, de nem állt elég idő rendelkezésre, túlzottan feszített volt a tempó. „Kipróbáltuk, majd a döntésünk éppen a határon volt arról, hogy bevessük-e az új alkatrészt, vagy sem” – így Abiteboul.

A technikai igazgató reméli, hogy a gyárban javítható az alkatrész, mivel Ricciardo, Verstappen és Hülkenberg is már a negyedik komponensnél jár, az ötödik már rajtbüntetés vonna maga után.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: