DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Kubica felforgathatja az F1-et - irány a Ferrari?

Egyre inkább úgy tűnik, hogy megtörténik az, amire oly régóta várunk, de amire oly kevés esély mutatkozott: Robert Kubica ismét F1-es pilóta lehet. De mikor és melyik csapatnál?

Robert Kubica kijelentette, hogy valószínűleg visszatér a Formula-1-be, legalábbis a lengyel nyolcvan-kilencven százalék esélyt lát most erre - a találgatások persze rögtön beindultak, hogy mikor és melyik csapatban jöhet el a sokak által nagyon várt pillanat. 

Egy dolog biztos: a Renault előnyben van. Hogy pontosan milyen tempóra képes milyen körülmények között Kubica, ezzel Cyril Abiteboulék vannak leginkább tisztában, ők voltak ott a teszten, ők  tudják, hogy mit csinál a szimulátorban és úgy tűnik, hogy ezekkel az információkkal már óvatosan is bánik a csapat, nem adja ki a nyilvánosságnak és a riválisoknak. Ez egyrészt óriási médiavihart gerjesztene a szezon közepén, másrészt a többi csapat figyelmét is ráirányítani, hogy itt egy klasszis pilóta, aki akár újra régi fényében tündökölhet.

Szögezzünk le valamit: Kubica nem csak körözgetett a 2012-es autóval júniusban, nem csak magának bizonyította, hogy képes vezetni egy F1-es gépet. A lengyel megtett száztizenöt kört, ami rengeteg, csinált rövid és hosszú etapokat, időmérős szimulációt, tesztelt kevés üzemanyaggal és teletankolt autóval is, gyakorlatilag mindent kipróbált, ami előfordulhat.

kubica1



Damien Smith, az Autosport szakírója pedig felvetette, hogy Kubica leigazolásán leginkább talán a Ferrarinak lenne érdemes elgondolkodnia. Amennyiben a lengyel tényleg korábbi önmaga (és a helyszíni beszámolók szerint bizony az), akkor egy potenciális világbajnok-kaliberről beszélünk, akiben nyilván azért komoly kockázat van és természetesen időre van szüksége ahhoz, hogy igazán visszarázódjon ebbe az életbe. 

Viszont Kimi Raikkönen helyét szó nélkül elfoglalhatná. A finn kétszer tudta eddig megverni Vettelt időmérőn, néha-néha gyors, néha viszont teljesen eltűnik, az év elején nagyon gyenge formát mutatott. Vettelhez képest nyolcvan pont a hátránya és könnyen elképzelhető, hogy rajta megy el a Ferrari konstruktőri világbajnoki címe. A jelenlegi Raikkönenhez képest Kubica kisebb kockázatot jelent és nem biztos, hogy szükségük lenne Bottasra, Perezre, Sainzra, vagy bárkire, akit több évre lekötnének, hiszen éppen most érik be a saját utánpótlásuk Antonio Giovinazzi és Charles Leclerc révén, nekik előbb-utóbb lehetőséget kell adni. 

Ha bejön Kubica, akkor van két világbajnok potenciállal bíró versenyzőjük, ha nem, még mindig különösebb gond nélkül cserélhetik le egy év után valamelyik fiatalra. Ha bejön, a folytatással kapcsolatban jobb alkupozícióban lehetnek Vettellel szemben és még egy nem elhanyagolható dolog: a bizonytalanra nem valószínű, hogy sok milló eurót kérhet Kubica, aligha lenne drága üzlet őt szerződtetni. 

Persze tény, Kubicánál vannak biztosabb, kisebb rizikóval járó, a jelenlegi F1-ben bizonyított lehetőségek, de egyre inkább úgy tűnik, hogy a lengyel hat évvel szörnyű baleset után még mindig döntő faktor lehet a királykategória átigazolási piacán. Ha tényleg még mindig világbajnok-kaliber, de legalább élversenyző-kaliber, azzal éppen az előbb említett Bottast, Perezt, Sainzot hozhatja nehéz helyzetbe és felforgathatja a meglévő alkupozíciókat, szóbeli megegyezéseket, az átigazolások kapcsán meglévő erőviszonyokat. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: