A Forma-1 történetében a pályán és azon kívül folyó csatározások kéz a kézben jártak egymással, hiszen harcolt bárki a bajnoki címért, az üldözők mindig megkérdőjelezték a listavezető, vagy az esélyes autójának szabályosságát. A holtszezonban a Ferrari azzal vádolta meg a Mercedest és a Red Bullt, hogy illegális felfüggesztést használnak, és amikor a maranellóiakról kiderült, hogy hosszú évek után ismét számolni kell velük a mezőny legelején, a riválisok természetesen próbáltak fogást találni az alakulaton.
A Mercedes úgy véli, a Ferrari olyan tankot használ, amely lehetővé teszi, hogy az olajat is üzemanyagként égessék el, plusz lóerők érdekében. A vádak szerint a vörösök különösen az időmérőn használják a megoldást, így szert téve előnyre. Nos, a Nemzetközi Automobil Szövetségnek sem kellett több: Baku előtt az FIA minden csapatot figyelmeztetett, hogy a fentebb említett tevékenység szigorúan tilos, és ha valamelyik gárdát szabályszegésen érnek, súlyos retorzió járhat érte.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sejti, hogy mi, vagy ki állhat az FIA-vizsgálat mögött: „Van valaki, aki most a szürke csapatnál dolgozik, de előtte a vörösöknél volt, és tudta, hogy hová kell néznie” - utalt a brit feltehetőleg a gárdához a tél folyamán csatlakozó James Allisonra, aki tavaly nyáron hagyta el Maranellót.