DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Alonso szerint a McLaren már-már veszélyes

Fernando Alonso szerint a McLaren-Honda tempója a montreali hosszú egyenesben gyakorlatilag már veszélyes volt a rivális csapatok számára, akkora a wokingiak lemaradása végsebességben.

A versenynapon tapasztalható végsebességek szerint Sebastian Vettel közel 341 kilométeres óránkénti sebességet ért el a kanadai pálya leghosszabb egyenesében, míg ugyanez az érték Fernando Alonso esetében 315 volt. Ez nagyjából 26 km/h-s lemaradás, ami már a hátulról jövő pilóta számára veszélyforrást jelent.

A spanyolok kétszeres világbajnoka a 42. körig kint maradt az ultralágy gumikkal, egészen a negyedik helyig jött már fel, majd a csere után sem állt rossz pozícióban. Utána azonban szembesült vele, hogy a hosszú egyenesben úgy előzik meg a rivális autók, mintha állna, inkább kikerülésnek tűnt, védekezni lehetetlen volt Alonso számára. A 10. hely így is biztosan meglett volna, ám két körrel a vége előtt pontszerző helyről ismét elfüstölt a Honda motorja.

Az utolsó bő két kört most sem bírta a Honda


„Már maga a verseny is nagyon kemény volt ilyen lóerőhátránnyal, már az egyenes közepén megelőztek engem mindannyian és néha még veszélyes is volt a helyzet a hatalmas sebességkülönbség miatt” – nyilatkozta Fernando Alonso. A spanyol semmi jóra nem számíthat Bakuban sem, mivel már Monacóban is túllépték (akkor Buttonnal a volánnál) az évi maximálisan felhasználható erőforrások (több komponensük) számát és ez az újabb motorhiba csak egyet jelenthet, újabb rajtbüntetést a következő futamon.

„Nemcsak egy pontot vesztettünk el ma, hanem egy újabb futamot is, Bakuban utolsóként fogunk rajtolni, mivel Jensonnál is motort kellett cserélni Monte Carlóban és utolsóként startolt. Újabb elvesztett erőforrás, Bakuban pedig újra a végéről indulunk. A szituáció egyértelműen nem túl szép” – tette hozzá pesszimistán Fernando Alonso, akinek tehát továbbra sincs pontja idén, ahogy a McLarennek sem.

A Honda számára egyre kínosabb az idei irdatlan teljesítménybeli lemaradás, versenyző utoljára 1990-ben panaszkodott (jogosan) a saját versenyautója végsebessége miatti veszélyeire, ő Bruno Giacomelli volt, aki egy Life nevű versenyautót vezetett a pénteki előkvalifikációkon (sosem jutott túl rajta, ha egyáltalán elindult az autó). Giacomelli hívta fel a figyelmet arra, hogy a 30-40 km/h-s hátránya az egyenesekben már veszélyes kategória, nehogy valaki hátulról belerohanjon. De azért a tény, hogy párhuzam húzható egy Life és egy McLaren között, már ez önmagában óriási blama a wokingi istálló számára. A megoldás nem várathat magára sokáig.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: