A 23 éves Antonio Giovinazzi télen lett a Scuderia tartalékpilótája, és csupán az év elején vezetett először F1-es autót, a 2015-ös Ferrarit. Azóta viszont felpörögtek az események, és saját bőrén tapasztalta meg, milyen előnyökkel jár, ha az ember a maranellói istállót tudja a háta mögött: mikor Pascal Wehrlein nem tudott részt venni a szezon első két versenyén hátsérülése miatt, a motorszállító Ferrari őt ajánlotta be a Sauberhez. A GP2 tavalyi ezüstérmese Ausztráliában 12. helyet szerzett, sokakat meggyőzve tehetségéről, habár kínai balesetei árnyalták a képet.
Giovinazzi azóta sem unatkozik: pénteken Fioranóban ismét tesztelni fogja az átalakított SF15-T-t, hogy fellocsolt pályán segítse a Pirellit az esőgumik fejlesztésében, ráadásul egy újabb időpontot is bejelölhet naptárában: július 14-én, a Brit Nagydíj első szabadedzésén a Haas VF-17-esét vezeti, melyben ugyancsak a Ferrari hajtáslánca dolgozik. A Haas egyszer már tavaly is lehetőséget biztosított Ferrari-protezsált versenyzőnek, akkor Charles Leclerc ülhetett volán mögé pénteki edzésen.
Frissítve: A Haas azóta bejelentette, hogy Giovinazzi nem csupán Silverstone-ban, hanem a szezon versenyeinek egyharmadán vezet az első szabadedzéseken. Hét nagydíjon ül autóba, a brit hétvége után Magyarországon, Olaszországban, Malajziában, Mexikóban, Brazíliában és Abu Dhabiban. Érdekes, hogy hétből hatszor Magnussen helyét fogja ávenni.
A Ferrari fiatal versenyzőinek hierarchiájában idén egyértelműen a csúcson álló Giovinazzinak egy további feladata is lesz: készenlétben áll a jövő hétvégi Kanadai Nagydíjon, amennyiben a Monacóban balesetező Wehrlein nem megy át az orvosi vizsgálatokon – igaz, ennek esélye csekély.