James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója úgy érzi, istállója teljesítménye már most elég jó és ha teljesen maximalizálni tudják a fejlesztési csomagban rejlő lehetőségeket, akkor a fiókcsapat utolérheti a „nagy” bikákat, legalábbis a barcelonai köridők erre engednek következtetni.
Tavaly egy egy évvel korábbi fejlesztésű Ferrari motort használt a Toro Rosso, de a faenzai székhelyű istálló 2017-re ismét a Renault-val szerződött, ahogy a Red Bull is. Carlos Sainz három tized másodpercen belül volt Daniel Ricciardo legjobb Q1-es köréhez képest. Key szerint az, hogy ennyire közel vannak köridőben az anyacsapathoz, nagyon biztató, de még sokat kell dolgozniuk, hogy teljesen utol is érjék a bikákat.
„Ha ugyanaz az erőforrás dolgozik két autóban, nagyon leegyszerűsítve mutatja, hova is lehet eljutni. Kicsit hátrébb vagyunk, mint szeretnénk. Az időmérő edzés nem egészen úgy sikerült, ahogy akartuk, mindkét autónk hátrébb végzett, de ha megnézzük a Q1-et és a Q2-t, akkor igencsak közel jártunk. Nagyon ösztönző, hogy közelebb járunk az előttünk levőkhöz, mint korábban. Véleményem szerint újabb lépést teszünk majd meg előre, csak ki kell hozni a csomagból a legtöbbet. Akkor odaérhetünk a 3-4. helyre, nagyon sok munkát igényel még a dolog” – tette hozzá a technikai igazgató.
A Red Bull-lal és a gyári Renault-val együtt a Toro Rosso is nagyon várja az egyelőre nagy késésben levő Renault motorfrissítést, ami csak Kanada utánra várható.