A sportágba gyári erőkkel tavaly visszatérő Renault hatalmas infrastruktúra- és dolgozói állomány-fejlesztésen esett át az utóbbi időszakban, mindezt annak érdekében, hogy visszaszerezzék megtépázott hírnevüket, és visszatérjenek a Forma-1 élvonalába. Ám hiába az anyagi források csapatba pumpálása, ha a pályán nem jönnek az eredmények: egyedül a franciák azok, akik történelmi státuszuknál, vagy az elmúlt évek konstruktőri helyezései alapján nincsenek benne a sportág jövőjéről határozó Stratégiai Csoportban, a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Williams és a Force India mellett.
„Bernie és a sportág résztvevői mellett szól, hogy a tiszteletet csak sikerrel lehet kivívni” – utalt a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul arra, hogy komoly csatározásokat kellett vívniuk annak érdekében, hogy az F1 korábbi kereskedelmi tulajdonosa segítsen nekik a visszatérésben. „Akkor fognak tisztelni minket, ha sikeresek vagyunk, folyamatosan ezt magyarázom mindenkinek. Nem vagyunk a Stratégiai Csoport tagjai, de amikor ez a testület létrejött, mi nem voltunk jelen a sportágban – van viszont egy ideiglenes hely, amit a Force India birtokol, és ha mi is be szeretnénk jutni, akkor tudjuk, hogy mit kell tennünk ezért.”
„Nem az a fajta figura vagyok, aki folyamatosan sajnálkozik a helyzetünk miatt: Bernie-nek megvolt a véleménye a Renault-ról, de 2005-ben és 2006-ban, amikor sikeres pilótákkal és egy karizmatikus vezetővel, Flavio Briatoréval vb-címeket nyertek, ő is tiszteletet tanúsított a csapat iránt. Ha azt akarjuk, hogy ez ismét megtörténjen, tudjuk, mi a dolgunk” – tette hozzá a francia, aki kiemelte, hogy a Forma-1 hiába látna szívesen több gyártót a mezőnyben, például az Audit, az újoncok nagyon nehéz helyzetben vannak.
„A sportág bizonyos szempontból igazságos, az egyetlen ellentmondás az, hogy a jelenlegi Concorde-szerződés nem teszi lehetővé a megfelelő körülményeket számukra. Például ha a Mercedes ma szeretne csatlakozni a sportághoz, még a múltban látott sikereikkel sem biztos, hogy ebben a helyzetben lennének öt év múlva. Új akadályok születtek, ha ma csatlakoznának, akkor szinte biztos, hogy nem élvezhetnék azokat az előnyöket, mint manapság. Ezt mindenképp felül kell vizsgálni.”