DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Mikor tisztelik már végre a Renault-t?

A francia F1-es alakulat az egyetlen, hagyományos értelemben vett "nagycsapat", amely nem tagja a Stratégiai Csoportnak, ezért a döntéshozatalnál is mellékvágányra szorul.

A sportágba gyári erőkkel tavaly visszatérő Renault hatalmas infrastruktúra- és dolgozói állomány-fejlesztésen esett át az utóbbi időszakban, mindezt annak érdekében, hogy visszaszerezzék megtépázott hírnevüket, és visszatérjenek a Forma-1 élvonalába. Ám hiába az anyagi források csapatba pumpálása, ha a pályán nem jönnek az eredmények: egyedül a franciák azok, akik történelmi státuszuknál, vagy az elmúlt évek konstruktőri helyezései alapján nincsenek benne a sportág jövőjéről határozó Stratégiai Csoportban, a Ferrari, a Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Williams és a Force India mellett.



„Bernie és a sportág résztvevői mellett szól, hogy a tiszteletet csak sikerrel lehet kivívni” – utalt a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul arra, hogy komoly csatározásokat kellett vívniuk annak érdekében, hogy az F1 korábbi kereskedelmi tulajdonosa segítsen nekik a visszatérésben. „Akkor fognak tisztelni minket, ha sikeresek vagyunk, folyamatosan ezt magyarázom mindenkinek. Nem vagyunk a Stratégiai Csoport tagjai, de amikor ez a testület létrejött, mi nem voltunk jelen a sportágban – van viszont egy ideiglenes hely, amit a Force India birtokol, és ha mi is be szeretnénk jutni, akkor tudjuk, hogy mit kell tennünk ezért.”

„Nem az a fajta figura vagyok, aki folyamatosan sajnálkozik a helyzetünk miatt: Bernie-nek megvolt a véleménye a Renault-ról, de 2005-ben és 2006-ban, amikor sikeres pilótákkal és egy karizmatikus vezetővel, Flavio Briatoréval vb-címeket nyertek, ő is tiszteletet tanúsított a csapat iránt. Ha azt akarjuk, hogy ez ismét megtörténjen, tudjuk, mi a dolgunk” – tette hozzá a francia, aki kiemelte, hogy a Forma-1 hiába látna szívesen több gyártót a mezőnyben, például az Audit, az újoncok nagyon nehéz helyzetben vannak.

„A sportág bizonyos szempontból igazságos, az egyetlen ellentmondás az, hogy a jelenlegi Concorde-szerződés nem teszi lehetővé a megfelelő körülményeket számukra. Például ha a Mercedes ma szeretne csatlakozni a sportághoz, még a múltban látott sikereikkel sem biztos, hogy ebben a helyzetben lennének öt év múlva. Új akadályok születtek, ha ma csatlakoznának, akkor szinte biztos, hogy nem élvezhetnék azokat az előnyöket, mint manapság. Ezt mindenképp felül kell vizsgálni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: