Az FIA nemrég közzétett mérései szerint egy körön, egészen pontosan a barcelonai aszfaltcsíkon mindössze három tized választja el egymástól a Mercedes, a Ferrari és a Renault erőforrásait – ami igen furcsán vette ki magát annak fényében, hogy a hétvégén a legerősebb Renault-motoros autó, a Red Bull több mint másfél másodperccel maradt le az első rajtsorról. Ennek a Red Bull megmondóembere, Helmut Marko persze hangot is adott: „A lemaradásunk döntő része az erőforrásból származik, ennek fényében az FIA mérése igen abszurdnak tűnik.”
Az osztrák szakember szerint egy másodperc körüli hátrányt könyvelhettek el Szocsiban az erőforrás miatt körönként, míg a karosszéria nagyjából fél másodpercről tehet. Amikor pedig felhozták neki, hogy az említett 0,3 a barcelonai pályára vonatkozik, így felelt: „Ez nem számít, hiszen Szocsi is egy versenypálya. Legalább öt százalék a lemaradásunk a Ferrarival és a Mercedesszel szemben.”
Marko mindemellett úgy gondolja, hogy a teljesítménykülönbség kiszámításának lenne egyszerűbb módja is az FIA által alkalmazottnál: „Miért kell ennyire bonyolult módszer? Egyszerűen nézzük meg az időmérős tempót, ahol mindenki maximális teljesítménnyel és minimális súllyal megy. Nem értem, mi szükség van a teljesítmények szimulációjára!”