DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Öt dolog, amit az Orosz Nagydíjból tanultunk

Az idei F1-es szezon negyedik, Szocsiban rendezett versenye sem múlt el tanulságok nélkül: hogyan áll egymáshoz képet a Mercedes és a Ferrari, mit csinál a Renault, és főleg, mi a helyzet az előzésekkel?

1. Bottas bebizonyította, hogy ő a Mercedes embere

Ha valakinek szemernyi kétsége is lett volna afelől, hogy a finn pilóta érdemtelenül kapta Nico Rosberg ülését, Szocsiban elismerhette, hogy tévedett. Bottas egész hétvégén gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, a rajtnál kitűnő tempóban vágott a Ferrarik elé a harmadik helyről, a futam végén pedig hiba nélkül állta a sarat Sebastian Vettel egyre fokozódó nyomásával szemben.



2. A Ferrari már nyers tempó tekintetében is a Mercedes szintjén áll

Az Orosz Nagydíj időmérő edzésén nagyon közel került ahhoz, hogy a 2008-as Francia Nagydíj után ismét pole-pozíciót szerezzen, de csapattársa 59 ezreddel elorozta tőle az első helyet a Q3 végén. A Ferrari idén egyértelműen felülkerekedett önmagán teljesítmény tekintetében: bár már a teszteken is voltak jelei, először azonban Szocsiban mutatkozott meg, hogy már egy körön is egyenrangú ellenfelei a Mercedesnek. És ami a legfontosabb: nem csak egy autóval. A Pirelli-érában talán most kezeli legjobban az abroncsokat a Scuderia aktuális autója – vajon vb-címig menetel-e az SF70H?

3. A Renault közelébe sem ér a Ferrari és a Mercedes erőforrásainak

A futamnak az FIA motorvizsgálata adta meg az alaphangot, mely azzal az eredménnyel zárult, hogy a három gyártó termékei 0,3 másodpercen belül vannak egymáshoz képest. Ezt a tényt főleg a Red Bull csapatai kérdőjelezték meg, joggal: a legjobb Renault-motoros autó, Ricciardo RB13-asa 1,138 másodperccel maradt el Lewis Hamilton Mercedesétől az időmérőn. Nem valószínű, hogy kizárólag a Red Bull karosszériája a ludas ebben…

4. Alonso örül, hogy végre Indianapolisba repülhet

Nem kellett nagy képzelőerő ahhoz, hogy megállapítsuk, vajon mi járhatott a spanyol fejében akkor, amikor már az Orosz Nagydíj felvezető körében megadta magát McLaren-Hondája. Alonso május 3-án, szerdán teszi meg első köreit az Indianapolis Motor Speedwayen – legalább ez a hónap úgy telhet el számára, hogy van mi motiválja őt az ötszáz mérföldes versenyig.

5. Szokjunk hozzá a kevesebb előzéshez

Noha a győzelemért folyó csata feledtette a verseny eseménytelenségét, nem mehetünk el szó nélkül a mellett a tény mellett, hogy egy, azaz egy előzést láthatott a nagyérdemű Szocsiban. A mezőny nagyon gyorsan szétszakadt, a pilóták nem is kerültek közel egymáshoz a továbbiakban, ez pedig nem sok jóval kecsegtet a szezon további részére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: