Nemrég az osztrák Speedweek értesül róla, hogy a Sauber lecseréli a Ferrari motorjait 2018-ban, hogy a Hondával folytassák tovább, most pedig a mérvadó Motorsport.com írt ugyanerről. A lap úgy tudja, a tárgyalások márciusban kezdődtek meg a felek között, jelenleg pedig az utolsó simításokat végzik az egyezségen, mely hosszú távúnak ígérkezik.
A svájci székhelyű alakulat már régóta nem kapja meg a Ferrari aktuális erőforrásait, a Honda viszont vadonautúj specifikációval látná el őket, ezzel új szintre lépve a csapat újjáépítésében, mely tavaly nyáron kezdődött új befektetők megjelenésével. Az elmúlt két évben Ron Dennis jelenléte akadályozta meg azt, hogy a Honda egy másik csapatnak is motorokat szállítson, Zak Brown irányítása alatt azonban nincs ilyen megkötés – a japánok pedig örülnének annak, ha több helyről gyűjthetnének információkat termékükkel kapcsolatban.
Annak érdekében, hogy ez megvalósuljon, már tavaly nyáron elkezdték Milton Keynes-i bázisuk bővítését: a két fél közötti megállapodás bejelentése a következő napokban várható, a Forma-1-ben szereplő motorgyártóknak ugyans május 6-ig be kell jelenteniük a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy mely privát alakulatoknak fognak motorokat szállítani 2018-ban.
Eric Boullier a McLaren versenyigazgatója szerint a Honda csakis profitálhat abból, ha két csapatot látna el erőforrásokkal. „Ebben a különleges helyzetben jobb lenne” – utalt a francia a tesztkilométerek hiányára. „Minél több csapatod van, és minél több motor forog, annál jobb. De ennek is ára van, hiszen nagyobb forrásokat kell fordítani az előállításukra. Bármi történik majd, mi partnerek vagyunk, és azt hiszem, támogatnunk kellene egy második csapat ellátását. De meg kell bizonyosodnunk arról is, hogy ez nem megy a mi kapcsolatunk rovására.”