Miután a spanyol a szezon első három versenye közül egyet sem tudott befejezni (bár rejtély maradt, hogy Bahreinben önszántából állt-e ki), a sajtóértesülések máris a Renault-val való kapcsolatfelvételéről számoltak be, amely csapatnál Alonso már két periódust is eltöltött, és legnagyobb sikereit is a franciákkal szerezte. Most a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba és a feltételezésekre válaszul azt mondta, egyik félnek sem válna hasznára, ha csupán a nosztalgia miatt élesztenék újra a partnerséget.
„Nem azért vagyok itt, hogy puccsot hajtsak végre valakivel” - utalt Alonso átcsalogatására a McLarentől. „Nem a múltban élek. Akkor kezdtem el az F1-ben dolgozni, amikor Flavio [Briatore] és Fernando még egy csapatot alkottak Enstone-ban, és érzelmileg nagyon is kötődök ahhoz az időszakhoz. De a körülmények azóta megváltoztak, és egy olyan felállást kell találnunk, amely a jövőt szem előtt tartva is előnyös lesz.”
„Nem hinném, hogy jövőre már olyan pozícióban lennénk, ahonnan harcolhatnánk a bajnokságért. Szóval olyan versenyzőre van szükségünk, aki támogatni tud minket a bajnoki cím felé vezető úton, és képes kivárni, amíg elérkezik ez a pillanat.”
Abuteboul szerint Alonsónak sem a Renault lenne a megfelelő célállomás, ahol adott esetben még ismét néhány küzdelmes év várna rá, hiszen egy technikailag jelentősebb hátrányban lévő autóval a legjobb pilóták sem képesek csodára.
„Nem létezik olyan versenyző, aki képes felemelni egy csapatot a másodosztályból az első osztályba. De ha egy csapat megérkezik az élvonalba, és pár verseny vagy egy év alatt stabilizálódnak a szabályok, onnantól minden apró részlet számítani fog. Úgy érzem, hogy a Formula-1-ben a fő hangsúly a következő években el fog tolódni a technikáról a versenyzők felé, két éven belül pedig remélhetőleg már mi is részesei lehetünk az élmezőnyt alkotó csoportnak” - bizakodott a francia vezető, aki szerint jelenlegi pilótájuk, Nico Hülkenberg alkalmas is lesz ezen szerep betöltésére.
„Akkorra pedig létfontosságú lesz, hogy olyan versenyzőnk legyen, aki az utolsó ezredet is ki tudja préselni az autóból. Viszont nem akarunk semmi őrültséget csinálni, hiszen tisztában vagyunk a saját helyzetünkkel, és hosszabb időtávban kell gondolkodnunk.”