Az évad eleje óta a McLaren-Honda együttműködés abszolút mélypontra került, a japán erőforrás ugyanis lassú és felettébb megbízhatatlan lett, emiatt a tesztek és az eddigi nagydíjak is óriási szenvedést hoztak a wokingi istállónak. Legutóbb Bahreinben különösen szenvedett a Honda, Alonsónak a kvalifikációját tette tönkre, Vandoorne pedig el sem tudott rajtolni a futamon.
A következő héten rendezett kétnapos tesztelés első napja is borzalmasra sikeredett, Oliver Turvey tesztpilóta alatt már két kör után motorhiba lépett fel. Ezek után viszont a második nap során Vandoorne 82 kört tudott megtenni, gyakorlatilag problémamentesen, az eddigiekhez képest kiváló köridővel és jól látható fejlődést produkálva.
A Honda ezek után úgy gondolja, most már a jó irányba indultak el. „Azok után, hogy ennyi probléma lépett fel az MGU-H-val a Bahreini Nagydíj során, erősen rákoncentráltunk erre az elemre, hogy felfedjük a hiba okát a lehető legrövidebb idő alatt, még a tesztelésig” – közölte Szatosi Nakamura, a Honda főmérnöke.
„Ez alapján az elemzés alapján, néhány változtatást végeztünk az erőforráson, hogy lehetőleg megelőzzük ezt a problémát. A végkifejlet ismeretében elismerhetjük, hogy a szerdai jó eredményünk is azt mutatja, végre bizonyíthatóan a jó irányba indultunk el. Az erőforrás beállításai kapcsán is nagyot léptünk előre, jobb a vezethetőség és csökkenteni tudtuk a vibrációt, ami eddig a fő problémát okozta” – folytatta a főmérnök.
„Köszönettel tartozunk a McLaren-Honda csapat minden tagjának a napokon át tartó lázas munkáért, hogy felkészítsék az autót a tesztre, főleg ilyen nehéz nagydíjat követően. Még mindig a versenytársak mögött vagyunk teljesítmény terén, de végre magabiztosan állíthatjuk, hogy a jó irányba haladunk. Hiszünk az erőforrásunkban, hogy még jóval több potenciál rejlik benne. A teszt során szerzett rengeteg információt is felhasználjuk a fejlesztésnél, ezzel felzárkózunk a riválisokra” – zárta mondandóját pozitívan Nakamura.