DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

A Renault rájött, hogyan gyorsulhat a versenyeken

A Renault az időmérőkön jól teljesített idén, ám a versenyeken rendre visszaesett a tempója. Most viszont biztosak abban, hogy ráleltek a megoldásra és a futamon is jelentősen gyorsulnak.

A francia gyári istálló technikai igazgatója, Bob Bell szerint az enstone-i csapat már tudja, hogyan javítsa nagymértékben a vasárnapi versenytempót. Az ehhez szükséges újítások már folyamatban vannak és hamarosan használatba is vehetik őket.

Nico Hülkenberg az utóbbi két nagydíjon hetedikként kvalifikálta magát, de mindkét esetben szenvedett a versenytempóval, komoly helyezéseket veszített, Kínában a 12., Bahreinben pedig a 9. helyen végzett végül. A német pilóta csapattársa, Jolyon Palmer pedig még pont nélkül áll idén, az utóbbi két versenyt a 13. helyen fejezte be, annak ellenére, hogy Bahreinben ő is a legjobb tízből rajtolhatott.

A Renault nagyon erős háttérrel rendelkezik, folyamatosan érkeznek a frissítések


„Vasárnapra gyorsulnunk kell, egyszerűen hiányzik a versenytempónk. Tudtuk előre már akkor, amikor elrajtoltunk. Igaz, pontosan tudjuk, hogy hol és miért veszítünk és miért történik ez, már teljes mértékben nyomon vagyunk és helyre is fogjuk hozni a dolgot. Az abroncsok és az aerodinamika helytelen kombinációjából ered, nem minden körülmények között tudjuk megfelelően munkára fogni” – elemezte a helyzetet Bob Bell.

„Jól tudjuk, mit kell tennünk. Egyelőre a pályán nem tudtuk még megmutatni, de a frissítések hamarosan érkeznek a legmegfelelőbb alkatrészekből. Ez a következő lépés. Az egykörös tempónk már remek, az autó alapjai kiválóak, ez látszik innen is. Egyelőre a hosszú és rövid etapokon nem vagyunk egyforma erősek, de ez áll nálunk most a középpontban. Sokkal jobb formát mutatunk, mint egy évvel ezelőtt. Nem vagyunk ott, ahol szeretnénk és pontosan ott sem, ahol terveztünk, hogy leszünk ilyenkor, de határozottan arra tartunk, lépésről lépésre haladunk” – folytatta gondolatait a technikai igazgató.

„A motorfejlesztési program a tervek szerint halad, az erőforrás teljesítménye igazából nem jelent most gondot, a karosszérián kell fejlesztenünk, mert az fog vissza minket. De szerencsére nagyrészt tudjuk a kérdésekre a választ, a jó irányba tartunk” – fejezte be nyilatkozatát Bell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: