Miután Valtteri Bottas versenyautóján meglazult, majd le is esett a plusz T-szárny, az éppen Max Verstappen elé hullott, a holland nem tudta kikerülni, a keresztülhajtás pedig sokba került, megsérült a Red Bull padlólemeze és értékes edzésidőt is veszített vele. A Mercedes megígérte már pénteken, hogy megerősíti a kérdéses elemet, amivel egyébként korábban (Kína előtt) több száz kilométeren keresztül soha semmi gond nem adódott.
Már az FP3 előtt közzétette állásfoglalását az FIA, miszerint innentől komolyabban veszik ezt a típusú problémát és a Mercedesnek bizonyítania kell, hogy az elem kellőképpen tartós és nem ismétlődhet meg a pénteki incidens. Amennyiben Jo Bauer technikai delegált nem lenne elégedett az eredménnyel, az FIA kötelezné a Mercedest, hogy szerelje le a szárnyelemet. Ha a német istálló ezek után is harcolna és megtámadná az esetleges ítéletet, akkor az FIA „veszélyes konstrukcióként” írhatná le az Ezüst Nyilakat, amivel a kizárást kockáztatnák. Ez azonban nagyon elméleti fejtegetés, nem valószínű, hogy idáig eljut az ügy.
Amikor szombat délelőtt Lewis Hamilton autóját a szokásos edzés előtti ellenőrzésre tolták, a kérdéses T-szárny hiányzott az autójáról. Azonban ez még nem jelenti azt, hogy a Mercedes teljesen ejtette volna az elemet, csak esetleg a kijavítással még nem készültek el. Christian Horner Red Bull főnök szerint a T-szárnyakat egy az egyben be kellene tiltani.